Reklama LG na TikToku: internauci w szoku

Profil w aplikacji TikTok ma już niejedna wielka firma - nic dziwnego, w końcu to tam mogą spotkać miliony potencjalnych klientów. Coraz częściej przeglądając popularną aplikację dla nastolatków (i nie tylko), możemy natknąć się na różnego rodzaju reklamy, najczęściej w postaci zabawnych filmików - w końcu do tego została stworzona ta aplikacja. Za ciosem poszedł polski oddział LG. Producent elektroniki szybko jednak musiał usunąć z profilu nagranie, które miało być śmieszne, a wyszło... mocno seksistowskie. Oburzone głosy internautów dało się "słyszeć" w wielu językach, kontrowersje wzbudziła więc nie tylko wśród rodaków. W sieci nic nie ginie, dlatego zobaczcie to na własne oczy:

Starszy mężczyzna z nowym modelem smartfona LG robi serię zdjęć nieznajomej, atrakcyjnej kobiecie. Perspektywa zapalonego "fotografa" ewidentnie wskazuje na podtekst seksualny. Gdy ta się orientuje i krzyczy na staruszka, ten pokazuje jej telefon - w galerii nie ma żadnego niestosownego zdjęcia. Dziewczyna przeprasza, a mężczyzna z zadowoleniem pokazuje widzom, że gołe uda dziewczyny zostały jednak podstępnie uwiecznione i zapisane w pamięci urządzenia. W sieci zawrzało:

Reklamujecie swój sprzęt, czy zboczeńców?

Dno i żenada

Czy ten aparat ma być narzędziem dla seksualnych drapiezników?

To tylko niektóre komentarze, które pojawiły się w sieci.

Nie sądzimy, aby o taki rozgłos chodziło firmie LG, która zdecydowała się wydać oświadczenie. 

Seksistowska reklama LG: firma wydała oświadczenie

Od razu po usunięciu reklamy z TikToka, LG Polska wydała (między innymi na Twitterze) oświadczenie, w którym przeprasza, oraz przyznaje, że jest niezgodny ze standardami i polityką komunikacyjną firmy, a ponadto... nie został zaakceptowany przez pion marketingowy przed opublikowaniem. 

Ostatni film zamieszczony przez LG Polska nie przeszedł procesu zatwierdzania treści do mediów społecznościowych. Nie spełnił on standardów i polityki LG Electronics, więc został natychmiast usunięty. Przepraszamy za naruszenia, które poczynił ten nieprzemyślany materiał wideo. Będziemy dążyć do tego, aby takie zdarzenie nie powtórzyło się w przyszłości" - pisze LG Polska.

To nie pierwszy raz kiedy firma LG wpadła w kłopoty przez seksizm. Kilka lat temu zaprosili do udziału w swojej kampanii reklamowej youtubera S.A. Wardęga. Na nieszczęście dla LG Polska, inicjatywa Dziewuchy Dziewuchom publicznie (w formie posta na fanpage) wytknęła firmie współpracę z osobą, która promuje zachowania seksistowskie, oraz molestowanie seksualne. Post odnosił się do opublikowanego 5 lat wcześniej wideo, w którym Wardęga przebrany w dziwny strój, obmacuje piersi przypadkowych kobiet spotkanych na ulicy.