Movember 2019 i kobiety z wąsem wspierają akcję bodypositive

Coraz więcej marek związanych ze światem urody i mody włącza się w promowanie akcji bodypositive. Na początku ruch ten walczył przede wszystkim ze zbyt mocnym retuszowaniem fotografii kobiecych ciał i dodatkowych kilogramów. Takie zabiegi dawały efekt ich nienaturalnego wyglądu. Obecnie marki idą o krok dalej i promują więcej kwestii związanych z pozytywnym spojrzeniem na ciało. Idealnym przykładem jest kampania marki Billie, promująca maszynki do golenia. Zaangażowano do niej kobiety z bardzo widocznym wąsem. Jaki przekaz chciał uzyskać właściciel marki?

Kampania Billie z kobiecym wąsem

Przez wiele lat wąsik u kobiet był utożsamiany z czymś wstydliwym. Podobnie jak kwestie zbyt długich włosów pod pachami lub w okolicach bikini. Natomiast marka Billie od dawna walczy o to, aby zmieniło się myślenie na ten temat i aby panie miały więcej swobody w tej kwestii. Według nich każda kobieta sama powinna zadecydować czy chce nosić włosy pod pachami, a przy tym nie czuć przymusu ich golenia w związku z powszechnymi poglądami na ten temat.

Kampania Billie z kobiecym wąsem – Movember 2019

Flagowa nazwa „Movember 2019” jest połączeniem dwóch słów z języka angielskiego. Pierwsze oznacza wąsy „moustache”, a drugie określa miesiąc listopad „november”. Dzięki temu połączeniu marka Billie chciała zaznaczyć, że w 2019 roku wspiera panie, które mają wąsik na twarzy. Co więcej, marka inicjuje również akcje społeczne mające na celu podniesienie świadomości w społeczeństwie nt. raka jąder i prostaty. Wspiera tę akcję m.in. dlatego, że w dwóch przypadkach symbolem charakterystycznym akcji są wąsy.

Kampania Billie promująca kobiecy wąsik - Movember 2019

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tiny. Pink. Comb.

Post udostępniony przez Billie (@billie) Lis 2, 2019 o 11:17 PDT

Właścicielka marki Billie o wąsiku u kobiet

Zawsze podkreślamy, że golenie się jest wyborem, to twoje włosy i nikt nie ma prawa mówić ci czy powinnaś je mieć, czy też nie. Mamy nadzieję, że projekt Body Hair przełamie tabu włosków i zmieni jednostronny portret kobiety w mediach - mówi współwłaścicielka marki, Georgina Gooley