Masaż antycellulitowy – jak działa? 

Masaż antycellulitowy polega na uciskaniu umięśnionych części ciała na tyle mocno i rytmicznie, aby poprawić ukrwienie podskórnej warstwy tłuszczowej, pobudzić pracę układu limfatycznego oraz zwiększyć jędrność skóry. Dynamiczne ruchy mają działanie modelujące, czyli rozbijające nieprawidłowo rozmieszczone tkankę tłuszczową, którą nazywamy cellulitem. Masaż antycellulitowy ma również działania prozdrowotne, bo wspomaga usuwanie toksyn i innych zalegających pod skórą produktów przemiany materii. 

Cellulit – co to jest? 

Cellulit to zmiany w podskórnej tkance łącznej polegające na nieprawidłowym, grudkowym rozłożeniu tłuszczu. Jego widocznym efektem jest tzw. skórka pomarańczowa oraz charakterystyczne dołki i górki na powierzchni skóry. Cellulit występuje najczęściej na udach, pośladkach, biodrach i brzuchu. Przyczyny powstawania cellulitu mogą tkwić zarówno w stylu życia, jak i uwarunkowaniach genetycznych. Z jednej strony stoją za nim niezdrowa dieta oraz siedząca praca, a drugiej nieprawidłowego krążenie lub zaburzenia hormonalne. 

Masaż antycellulitowy – rodzaje 

Masaż antycellulitowy można wykonywać na kilka sposobów. Jedną z najskuteczniejszych metod jest masaż próżniowy, który wykonujemy przy pomocy dermomasażera wyposażonego w głowicę zasysającą skórę. Na bardzo podobnej zasadzie działa masaż bańką chińską. W tym wypadku do zasysania wykorzystywana jest wspomniana bańka, którą rozgrzewamy przy pomocy łatwopalnej substancji, a następnie przykładamy do skóry. W wyniku wysokiej temperatury wewnątrz bańki tworzy się próżnia.

Inne rodzaje masażu antycellulitowego wykorzystają masażery manualne – drewniane lub plastikowe. Masażery tego typu działają na zasadzie rollera z wypustkami, które uciskają skórę. Panie, które nie chcą używać dużo fizycznej siły podczas masażu, znajdą na rynku masażery elektryczne, które wykonują masaż automatycznie. 

Kolejny typ masażu antycellulitowego polega na wykorzystaniu ultradźwięków wprawiających skórę w wibracje. Jest to dosyć delikatna metoda, dlatego nie sprawdzi się przy bardzo zaawansowanym cellulicie. 

Masaż antycellulitowy można wykonywać również ręcznie jednak wymaga to wprawy oraz użycia dużej ilości siły. Masaż ręczny polega przede wszystkim na naprzemiennym i intensywnym uciskaniu i rozcieraniu skóry, tak aby pobudzić jej najgłębsze warstwy.  

Jakie są efekty masażu antycellulitowego?

Najważniejszym efektem masażu antycellulitowego jest wygładzenie skóry i zmniejszenie widoczności cellulitu. Podobnie jak body wrapping, czy drenaż limfatyczny, zabieg ten rozbija podskórne grudki tłuszczu, które następnie są wydalane w procesach metabolicznych. Ponadto skóra zostaje pobudzona do produkcji elastyny i kolagenu, dzięki czemu staje się jędrniejsza oraz wyraźnie odmłodzona, a blizny szybciej znikają. Masaż antycellulitowy pomaga również pobudzić krążenie, dzięki czemu wspomaga leczenie obrzęków i kontuzji. 

Oprócz względów estetycznych masaż antycellulitowy ma także pozytywne skutki dla zdrowia. Uciskanie skóry wspomaga usuwanie zgromadzonych w niej toksyn oraz innych zbędnych produktów przemiany materii. Komórki zostają dotlenione, co ogólnie wzmacnia układ krążenia oraz układ limfatyczny.   

Masaż antycellulitowy – jak utrzymać efekty jak najdłużej

Aby uzyskać najlepsze efekty masażu antycellulitowego konieczne jest regularne go powtarzanie. W przypadku profesjonalnych masaży w salonach medycyny estetycznej poleca się wykonywanie serii 10-20 zabiegów w kilkudniowych odstępach. Jeśli posiadamy masażer w domu, możemy wykonywać go nawet codziennie. 

Efekty masażu antycellulitowego utrzymają się dłużej jeśli dodatkowo będziemy używać kosmetyków zawierających substancje pobudzające krążenie oraz ujędrniające skórę. Oprócz tego niezwykle ważne jest wprowadzenie trwałych zmian w swoim stylu życia. Chodzi przede wszystkim o większą ilość ruchu angażującego nogi (np. spacery, bieganie czy jazda na rowerze) oraz zdrową dietę. W diecie antycellulitowej powinno być jak najmniej tłustych potraw, soli, słodyczy, fast-foodów oraz produktów przetworzonych. 

Jak wykonać masaż antycellulitowy? 

Aby samodzielnie wykonać masaż antycellulitowy powinnyśmy zaopatrzyć się w jeden z wymienionych wcześniej masażerów oraz produkt, który zapewni nam odpowiedni poślizg. Najlepiej, aby wybrany balsam czy olejek do masażu miał w swoim składzie aktywne składniki ujędrniające skórę oraz pobudzające krążenie. 

Masaż antycellulitowy wykonujemy kolistymi ruchami w stronę serca. Ważne jest, aby naprawdę przyłożyć się do ruchów i włożyć w nie tyle siły, aby poczuć intensywny ucisk skóry. Zaleca się wykonywanie go przez co najmniej 10-15 minut. Skóra po zabiegu powinna być lekko zaczerwieniona. Na koniec warto lekko ją podszczypać, a następnie wmasować specjalny balsam antycellulitowy.