Niemiecki start-up The Female Company produkuje ekologiczne tampony. Wykonane są z organicznej bawełny, do której hodowli nie stosuje się szkodliwych chemikaliów i pestycydów, a do tego są całkowicie biodegradowalne. To nie jedyny producent środków higienicznych w duchu bio, ale jak się okazuje, trochę niechcąco i to w odruchu prokonsumenckim jednym gestem marka rozłożyła konkurencję na łopatki.

The Female Company wpadł na pomysł, by swój produkt sprzedawać nie w klasycznym opakowaniu, ale w formie książki. Chwyt reklamowy? Otóż nie: praktyczne, zdroworozsądkowe rozwiązanie wycelowane przeciwko seksistowskiej polityce kraju opodatkowującej środki higieniczne tak samo jak dobra luksusowe!

5 rzeczy, które musicie wiedzieć, zanim sięgnięcie po kubeczek menstruacyjny

„W Niemczech tampony uważane są za dobra luksusowe i tym samym opodatkowane tak jak te wspomniane, czyli w wysokości aż 19%. W tym samym czasie kwiaty, trufle czy obrazy olejne uważa się za towary pierwszej potrzeby, wiec podatek w ich przypadku jest o ponad połowę niższy i wynosi 7%. Czy to nie szaleństwo? Na szczęście znaleźliśmy na to sposób: książki mieszczą się w tym niższym przedziale podatkowym, dlatego nasze tampony sprzedajemy właśnie w takiej formie.” – tłumaczy sama firma.  

„The Tampon Book” to 46 stronicowa książka ukrywającą 15 tamponów wzbogacona w szczegółowe informacje dotyczące miesiączki. Za wyjątkową formą tej „publikacji” stoi berlińska agencja reklamowa Scholz&Friends.

Jak się okazuje, taka pomysłowa i super estetyczna forma bardzo przypadła do gustu samym konsumentkom: cały nakład The Tampon Book wyprzedał się na pniu, a o sprawie zrobiło się na tyle głośno, że zwróciła uwagę samych polityków. W internecie krąży petycja nawołująca do obniżenia absurdalnie wysokiego opodatkowania na środki higieniczne, którą do dziś podpisało ponad 200 tysięcy osób. Wszystko wskazuje na to, że niemiecki parlament będzie zmuszony do tego, by przyjrzeć się podatkowym przepisom jeszcze raz i nadać im bardziej sensowny kształt.

Kupiłybyście tampony sprzedawane w formie książki?