Ćwiczenia na uda: jak wyszczuplić uda?

Jak wysmuklić uda? Czy łatwo jest schudnąć z ud? Jakie ćwiczenia wykonywać, żeby mieć szczupłe i smukłe uda? To jedne z najczęstszych pytań wpisywanych w wyszukiwarki. Uda i okolice bioder to dla wielu kobiet najtrudniejsze miejsca do schudnięcia. Dlaczego? To właśnie w tych okolicach gromadzi się najczęściej tkanka tłuszczowa. Dlatego, jeśli chcemy wyszczuplić uda i pośladki, to musimy jednocześnie pamiętać o dobrze zbilansowanej diecie. Siedzący tryb życia, ciągła praca przy komputerze, brak ruchu i zła dieta to główne przyczyny odpowiedzialne za to, że nasze uda wyglądają, jak wyglądają. Jeśli marzysz o szczupłych i smukłych udach, to podpowiadamy, co zrobić, aby uzyskać założony efekt. Zastosuj się do tych wskazówek, a już niedługo będziesz cieszyć się efektami. Zatem do dzieła!

Ćwiczenia na uda wymagają regularności, poza tym nie są trudne czy wymagające. Aby mieć zgrabne, szczupłe uda, wystarczy trenować 2-3 razy w tygodniu (co drugi dzień), wybierając odpowiednie ćwiczenia na nogi. Co ważne, wykonując ćwiczenia na uda, modelujemy także pośladki, bo mięśnie odpowiedzialne za wygląd ud i całych nóg najczęściej pracują też podczas standardowych ćwiczeń na uda

Ćwiczenia na szczupłe uda - jak ćwiczyć nogi?

Najpopularniejsze ćwiczenia na uda to przysiady (od całkiem prostych do zaawansowanych, angażujacych wiele mięśni), unoszenie nóg w leżeniu czy w podparciu, wymachy nóg i wykroki oraz unoszenie bioder w odpowiednich pozycjach i napinanie pośladków. Wykonując regularnie nasze ulubione ćwiczenia na uda, wyrzeźbisz nie tylko mięśnie ud, ale również pośladki i łydki, wzmocnisz całe nogi, a przy okazji wyszczuplisz je.

Ćwiczenia na szczupłe uda: od czego zacząć?

Jeśli decydujesz się na trening na uda, pamiętaj, że przed każdymi ćwiczeniami należy zacząć od rozgrzewki. Najlepiej rozgrzej całe ciało, bo chociaż skupiasz się tylko na udach, to tak naprawdę angażujesz w to całe ciało. Rozgrzewkę zacznij od głowy, ramion, dłoni, bioder, kolan i skończ na stopach. Wykonując ćwiczenia na uda musisz mieć rozgrzane całe ciało. Pamiętaj, że podczas przysiadów czy wykroków lub zakroków mocno pracują kolana - bez rozgrzewki nie trudno o kontuzję.

Ćwiczenia na uda wykonuj w seriach, wtedy efekt będzie najlepszy. Na początek zacznij od dwóch serii po 25 sek. i z czasem zwiększaj ilość serii. Pamiętaj nie sztuką jest przetrenować się na początku i stracić motywację na przyszłość. Małymi kroczkami dążymy do sukcesu i to w  każdej dziedzinie.

Zajrzyj do naszej galerii, gdzie przygotowałyśmy dla Was 5 skutecznych ćwiczeń na uda. Trenuj regularnie, a na efekty nie będziesz musiała długo czekać.

Ćwiczenia na szczupłe uda i pośladki

Pamiętaj, że wykonując ćwiczenia na uda, jednocześnie ćwiczysz pośladki. Siedzący tryb życia przyczynia się do tego, że nasze pośladki tracą jędrność, opadają i stają "obwisłe". Jeśli wyobraziłaś sobie, co mamy na myśli, to teraz najwyższa pora coś z tym zrobić, jeśli oczywiście chcesz tego.

  • unoszenie bioder do góry - to jedno z podstawowych ćwiczeń na smukłe uda i pośladki. Wykonując to ćwiczenie angażujesz jednocześnie te dwie strefy. Połóż się na podłodze z nogami zgiętymi w kolanach, ręce wzdłuż tułowia. Następnie powoli unieś biodra do góry. Wytrzymaj w tej pozycji przez kilka sekund i powoli opuść biodra z powrotem. Wersja dla zaawansowanych: stopy oprzyj na piętach.
  • wymachy nogami w klęku podpartym - przyjmij pozycję w klęku podpartym na dłoniach, a następnie zgiętą nogą w kolanie, rób wymachy do góry. To ćwiczenie pięknie wysmukli pośladki i uda. Ćwiczenie wykonuj symetrycznie, raz na jedną, raz na drugą nogę.
  • wymachy nogami w leżeniu na brzuchu. Przyjmij pozycję leżącą na brzuchu z rękami pod brodą. Następnie zegnij nogi w kolanach. Naprzemiennie wykonuj unoszenie nóg do góry, raz lewą, a raz prawą nogę. Zauważ, jak przy tym ćwiczeniu pracuje twój brzuch. To dodatkowy atut tego ćwiczenia!
  • unoszenie nóg w leżeniu na brzuchu. W pozycji jak wyżej unoś jednocześnie obie nogi do góry.

To Cię może zainteresować: