Ćwiczenia na uda: jak wyszczuplić uda?

Jak wysmuklić uda? Ćwiczenia na uda wymagają regularności, poza tym nie są trudne czy wymagające. Aby mieć zgrabne, szczupłe uda, wystarczy trenować 2-3 razy w tygodniu (co drugi dzień), wybierając odpowiednie ćwiczenia na nogi. Co ważne, wykonując ćwiczenia na uda, modelujemy także pośladki, bo mięśnie odpowiedzialne za wygląd ud i całych nóg najczęściej pracują też podczas standardowych ćwiczeń na uda

Ćwiczenia na uda - jak ćwiczyć nogi?

Najpopularniejsze ćwiczenia na uda to przysiady (od całkiem prostych do zaawansowanych, angażujacych wiele mięśni), unoszenie nóg w leżeniu czy w podparciu, wymachy nóg i wykroki oraz unoszenie bioder w odpowiednich pozycjach i napinanie pośladków. Wykonując regularnie nasze ulubione ćwiczenia na uda, wyrzeźbisz nie tylko mięśnie ud, ale również pośladki i łydki, wzmocnisz całe nogi, a przy okazji wyszczuplisz je.

Ćwiczenia na uda: od czego zacząć?

Jeśli decydujesz się na trening na uda, pamiętaj, że przed każdymi ćwiczeniami należy zacząć od rozgrzewki. Najlepiej rozgrzej całe ciało, bo chociaż skupiasz się tylko na udach, to tak naprawdę angażujesz w to całe ciało. Rozgrzewkę zacznij od głowy, ramion, dłoni, bioder, kolan i skończ na stopach. Wykonując ćwiczenia na uda musisz mieć rozgrzane całe ciało. Pamiętaj, że podczas przysiadów czy wykroków lub zakroków mocno pracują kolana - bez rozgrzewki nie trudno o kontuzję.

Ćwiczenia na uda wykonuj w seriach, wtedy efekt będzie najlepszy. Na początek zacznij od dwóch serii po 25 sek. i z czasem zwiększaj ilość serii. Pamiętaj nie sztuką jest przetrenować się na początku i stracić motywację na przyszłość. Małymi kroczkami dążymy do sukcesu i to w  każdej dziedzinie.

Zajrzyj do naszej galerii, gdzie przygotowałyśmy dla Was 5 skutecznych ćwiczeń na uda. Trenuj regularnie, a na efekty nie będziesz musiała długo czekać.