"Pakt o modzie" podpisały największe firmy odzieżowe. Na czym polega?
Wielkie, znane na całym świecie firmy podpisały „Pakt o modzie”, włączając się tym samym w walkę o ochronę środowiska. Na czym dokładnie polega „Pakt o modzie”, jakie firmy go podpisały i w jaki sposób wpłynie on na ekologię na świecie? Znamy odpowiedzi.

"Pakt o modzie" podpisało 150 firm
Szykują się duże zmiany w przemyśle modowym. Do tej pory wiele marek wciąż nie zwracało uwagi na rosnące problemy z ochroną środowiska. W swoich procesach produkcyjnych stosowały ogromne ilości plastiku jednorazowego użytku, zużywały dużo wody i znacznie przyczyniały się do emisji gazów cieplarnianych. Teraz przemysł modowy zdecydował się na zmianę. Przedstawiciele aż 150 marek podpisali „Pakt o modzie”, zgadzając się tym samym na zmianę swoich procesów produkcyjnych na takie, które są mniej szkodliwe dla środowiska. Do firm, które podpisały pakt należą zarówno marki luksusowe, takie jak Prada, Gucci, czy Chanel, jak i bardziej popularne H&M, czy Zara.
"Pakt o modzie" - co zakłada?
Projekt „Paktu o modzie” powstał na zlecenie prezydenta Francji, Emmanuela Macrona, a został opracowany przez prezesa jednego z największych modowych koncernów na świecie. Pakt był jednym z tematów omawianych podczas zeszłotygodniowego szczytu G7 w Biarritz, na którym też został podpisany. Umowa skupia się głównie na problemie zanieczyszczenia oceanów, globalnym ociepleniu i przywróceniu bioróżnorodności. Do 2050 roku firmy, które go podpisały chcą kompletnie wyeliminować emisję gazów cieplarnianych, wynikającą z procesów produkcyjnych. Postanowienia zawarte w pakcie oznaczają jednak konieczność wprowadzenia dużych zmian.
Pozbywamy się przedmiotów jednorazowego użytku
Świadomość ekologiczna rośnie na całym świecie. Ze zbyt dużą ilością produkowanych śmieci walczy również Unia Europejska. Niecały rok temu Parlament Europejski poparł pomysł wycofania ze sprzedaży przedmiotów jednorazowego użytku, takich jak plastikowe sztućce, patyczki do uszu, czy siatki foliowe. Zakaz korzystania i sprzedaży produktów, których zastępstwo jest łatwo dostępne ma wejść w życie w 2021 roku. Z pewnością jeśli sklepy będą posiadały więcej produktów powstałych z ekologicznych materiałów, nam też łatwiej będzie kontrolować to, co kupujemy. Przyjemna jest też świadomość, że ubrania z dużych koncernów nie będą od razu kojarzyć się z nieekologiczną produkcją. Przed nami jeszcze długa droga, jednak „Pakt o modzie” to z pewnością krok w dobrą stronę.
Polecane
„Brat siedział na garnuszku u rodziców i tylko grał w gierki. Los szybko pokazał mu, na czym polega dorosłość”
„Nie mogę się skupić na pracy, bo wciąż myślę o koledze z firmy. Niestety on woli się uganiać za nowymi stażystkami”
„Byłem samotny, a koleżanka z pracy mnie uwiodła. Gdy wyznałem jej swoje uczucia, upokorzyła mnie na oczach całej firmy”
„Mój tata był dla mnie bogiem, a firma moim domem. Poświęciłam pracy całe życie, a ojciec potraktował mnie jak śmiecia”
„Rodzinna firma miała być przepustką do lepszego życia. Ale ciocia Aneta okradła nas nie tylko z marzeń”
„Na all inclusive w Grecji trafiła mnie strzała Erosa. Hotelowy romans przyniósł mi problemy większe niż Meteory”
„Dla męża i teściowej najlepiej, gdybym na zmianę żonglowała kotletami i niańczyła dzieci. Mam większe ambicje”
„Koleżanka z biura perfidnie kopała pode mną dołki. Poczułam, że muszę uciec z firmy i to najlepiej asap"
„Matka trzymała mnie z dala od rodzinnej firmy, jakby się bała, że coś popsuję. Oniemiałam, gdy okryłam, czemu to robi”
„Wygrałam na loterii i zaczęłam żyć jak królowa. Znajomi mówią, że mam teraz ego większe niż moja plazma w salonie”
„Matka uważa, że rodzinna firma to jej prywatny folwark. Przez jej przestarzałe poglądy ledwo wiążemy koniec z końcem”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Prosto z BBC Proms w Bristolu na Future Festival we Fromborku
Współpraca reklamowa
Co zabrać na wakacje z dzieckiem?
Współpraca reklamowa
Chmiel – zielony bohater urody, zdrowia i smaku
Współpraca reklamowa