A JAK ADRENALINA
– Choć praca nad programemjest zawsze dość nieprzewidywalna, poziom adrenaliny rośnie, kiedy zaczynamy przygotowywać się do wejścia na żywo. Wtedy rozpoczynają się próby, trwające całą sobotę i niedzielę – mówi Katarzyna Szałańska, która pracuje z Wojtkiem Iwańskim także przy „Mam Talent!”.

J JAK JURY
– Wybierając jego skład do programu, zdecydowaliśmy się na odważne posunięcie – mówi Wojtek Iwański.
– Co do Kuby Wojewódzkiego nie było wątpliwości – jest profesjonalistą, zwierzęciem telewizyjnym i zmienia się jak kameleon (w „X Factorze” dla odmiany spokorniał). Czesław Mozil też jest zwierzęciem estradowym, artystą. Nigdy jednak nie miał styczności z kulturą masową. Nie wiedzieliśmy więc, jak sprawdzi się w telewizji? Ale kiedy zobaczyliśmy, jaka chemia zadziałała między nim a Kubą, wszystkie nasze obawy się rozwiały. Natomiast Maja Sablewska zawsze pracowała po tej drugiej stronie – była menedżerem, a nie gwiazdą. Obsadziliśmy ją w nowej roli. Dzięki temu mamy też w jury przedstawicielkę płci pięknej – w rozumieniu dosłownym.

K JAK KOLAUDACJA
...czyli komisyjny odbiór programu. – Jeżeli podczas niego Kasi przynajmniej cztery razy popłyną łzy ze wzruszenia, to znaczy, że będziemy mieli wysoką oglądalność – śmieje się reżyser.

L JAK LEKARZ
Niewiele osób wie, że na planie programu zawsze jest lekarz. – Pamiętam jak jeden z uczestników był tak zdenerowowany, że podskoczyło mu ciśnienie i zbladł. Baliśmy się, że zemdleje. Ekipa zamarła. Dzięki obecności służb medycznych sytuację udało się opanować – mówi producentka.

T JAK TALENT
Wszystkim wydaje się, że wyprodukowanie dobrego talent show nie wymaga dużego nakładu pracy. Wystarczy ogłosić casting, na którym pojawi się pięć tysięcy osób, z których pięćset będzie obdarzonych talentem. Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana.
– Na kilka miesięcy przed rozpoczęciem zdjęć do programu pracę zaczyna dział researchu. Nasi ludzie wyszukują osoby, które np. zdobywają nagrody w różnych konkursach i które zapraszamy na castingi. Tak pracujemy przy „Mam Talent!” i „X Factor” – zdradza Katarzyna Szałańska.

PROGRAM X FACTOR W LICZBACH
16 000 000 złotych – wpływy z reklam po pięciu tygodniach emisji programu.
5 500 000 – rekordowa oglądalność.
7 000 – liczba chętnych, którzy zgłosili się na castingi do „X Factor”.
300 osób jest na planie przy jednym odcinku.
2 MIESIĄCE zaledwie trwały przygotowania przed pierwszą emisją talent show.
X LITRÓW kawy pochłonęła ekipa w trakcie kręcenia programu.