Zadbaj o zdrowie – jedz ekologicznie!

Duża ilość pestycydów, używana przy uprawach owoców i warzyw, poważnie zagraża naszemu zdrowiu. Pestycydy mogą powodować zatrucia, obniżają odporność organizmu i zaburzają jego hormonalną gospodarkę. Szczególnie narażone na ich działanie są dzieci i kobiety w ciąży. W ostatnich latach świadomość tego problemu znacznie wzrosła – stąd tak wysoka popularność żywności organicznej, która coraz częściej gości na naszych stołach. Warzywa i owoce z ekologicznych upraw możemy serwować na różne sposoby, na przykład w towarzystwie makaronu.

Dzięki wysokiej zawartości skrobi, dania z makaronu na długo zapewniają uczucie sytości i dostarczają nam energię, niezbędną do codziennego funkcjonowania. Węglowodany złożone dbają o właściwą pracę mózgu i mięśni, warto więc zadbać o to, by nie zabrakło ich w naszym jadłospisie - mówi Beata Szostak, ekspert firmy Międzybrodzki Makaron. – Jeśli zdecydujemy się na makaron przygotowany ze świeżo wybijanych jaj, możemy być pewni, że taki posiłek będzie prawdziwym zastrzykiem energii i cennych składników odżywczych – dodaje.

Osoby, które martwią się o kaloryczność spożywanych potraw, mogą być pewne, że makaron nie przekreśli ich wysiłków. Spora porcja tej popularnej potrawy to zaledwie 110 kalorii. Co więcej, nasz organizm bardzo wolno trawi skrobię i dzięki temu uczucie sytości po zjedzeniu makaronu trwa kilka godzin. Nie musimy więc obawiać się, że nabierzemy ochoty na słodkie i tuczące przekąski. Dlatego warto wybierać makaron z semoliny – zawartość skrobi jest w nim bardzo wysoka.

Zdrowy, pyszny miks

To, jak przyrządzimy makaron, zależy wyłącznie od nas. Warto łączyć go z warzywami i owocami – najlepiej organicznymi. Taki kulinarny eksperyment sprawi, że wydobędziemy z makaronu maksimum jego zdrowotnych właściwości, a kolorowa, apetyczna potrawa uświetni domowy posiłek.

Jeśli interesujemy się żywnością organiczną, z pewnością wiemy, że niektóre produkty są szczególnie silnie narażone na negatywne działanie pestycydów. To przede wszystkim owoce: brzoskwinie, truskawki, jabłka, nektarynki, wiśnie i winogrona, a także warzywa: seler naciowy, szpinak, jarmuż, słodka papryka, ziemniaki i sałata. Kupując je, nie warto oszczędzać – zdrowie powinno być priorytetem. Warto otworzyć się na kulinarne eksperymenty i zamiast makaronu po bolońsku wypróbować inne, ciekawe połączenia.