"Gniewasz się, że kocham tatę?" - poruszająca kampania społeczna

Fundacja Kocham Cię Tato wystartowała z mocną kampanią społeczną, poruszając niezwykle ważny temat alienacji rodzicielskiej. "Alienacja rodzicielska to przemoc. Fundacja Kocham Cię Tato chce nazywać rzeczy po imieniu i rusza z nową kampanią społeczną “Gniewasz się, że kocham tatę?”, w której wesołe rytmy utworu “Daddy cool” Boney M. kontrastują ze skrzętnie ukrywanym bólem" - alarmuje fundacja, która powstała właśnie po to, żeby pomagać zrozpaczonym ojcom. 

Fundacja Kocham Cię Tato powstała w momencie zwątpienia. Powstała z bezsilności i cierpienia, których doświadczyłem. Doskonale wiem, jakie uczucie przeszywa mężczyznę, który stawiany jest przed sądem i zmuszamy do udowadniania przed obcymi ludźmi swojej bezgranicznej miłości do dziecka. Doskonale wiem, czym są nieprzespane noce i strach przed utratą największej wartości swojego życia. Doskonale wiem, że bycie samemu z problemem jest najgorszym z rozwiązań - opowiada Michał Jasiewicz, prezes Fundacji Kocham Cię Tato.

"Ja wygrałem swoją walkę, wiem ile mnie to kosztowało. Teraz chcę pomagać innym, pokazywać, że się da" - dodaje Jasiewicz i podkreśla, że do fundacji zgłaszają się dziesiątki bezradnych i zrozpaczonych ojców, których historie mrożą krew z żyłach. Mogą oni liczyć na wsparcie prawnicze, psychologiczne i mediacyjne.

Kampania "Gniewasz się, że kocham tatę?" ma zwiększyć świadomość wśród społeczeństwa na temat alienacji rodzicielskiej i jej skutków. W projekt zaangażowała się reżyserka Julia Popławska, która napisała scenariusz do kampanii i ją wyreżyserowała.

Kiedy Fundacja Kocham Cię Tato odezwała się do mnie z prośbą o wsparcie, zdziwiłam się, że tak ważny temat jak alienacja rodzicielska jest właściwie nieobecny w sferze publicznej. Postanowiłam zaangażować się i napisałam scenariusz spotu do kampanii - mówi reżyserka Julia Popławska.

Julia Popławska zdradziła, co było inspiracją do stworzenia  scenariusza: "Wyobraziłam sobie zrozpaczonego ojca, który, mimo przeciwności, usiłuje dać dziecku choć namiastkę tych rytuałów. Uśmiecha się i udaje, że wszystko jest w porządku, nie chcę obciążać tym córki. Najbardziej poruszający jest tu kontrast. Wypełniony wesołą muzyką świat dziecka i cisza po drugiej stronie. Dziewczynka nie zdaje sobie sprawy, że coś tu jest nie tak. Cieszy się, że tańczy z tatą. Pewnie dopiero po latach zorientuje się, że mogła mieć go nie tylko przez szybę".

Zobaczcie przejmujący spot Fundacji Kocham Cię Tato, który jest apelem do wszystkich, którzy stoją wokół konfliktu: znajomych, przyjaciół, rodziny, tych którzy obserwują sytuację z boku. To apel o to, aby obserwowali, rozmawiali, uświadamiali, po prostu reagowali.

Za produkcję spotu odpowiada kreatywna agencja wideo Mova Film.