W styczniu br. marka Mercure rozpocznie proces zbierania video CV od kandydatów, z których jeden będzie miał szansę wziąć udział w osobliwej przygodzie. Projekt „Teoria sześciu przyjaciół”, ma
w założeniu być unikalnym doświadczeniem łączącym siłę portali społecznościowych z realnymi spotkaniami w świecie rzeczywistym.

Celem projektu „The Six Friends Theory” jest wyłonienie jednej osoby zamieszkującej dowolne miejsce na Ziemi, która spotka się z Aborygenem
z plemienia Bundjalung w Australii oraz udowodnienie, że dzieli ich od siebie jedynie sześć stopni oddalenia
! Osoby te jeszcze się nie znają, ale spotkają się dzięki łańcuchowi przyjaciół i łączących ich „kolejnych przyjaciół”.

Zasady udziału w eksperymencie są proste.
Od  stycznia br. internauci będą mogli opublikować na profilu marki Mercure na Facebooku maksymalnie 1-minutowy film, w którym zaprezentują swoją osobowość, pasje, motywacje, plany, talenty itp. Po opublikowaniu nagrań, 50 kandydatów, którzy zdobędą najwięcej „like’ów” zostanie zakwalifikowanych do ostatniego etapu rekrutacji. Następnie sześcioosobowe jury, po przeprowadzeniu finalnej rozmowy wybierze zwycięzcę.

Laureat „The Six Friends Theory” weźmie udział w 6 spotkaniach, zatrzyma się w 6 miejscach i odwiedzi 6 hoteli Mercure w różnych zakątkach świata. Na każdym etapie podróży zwycięzca zostanie szczególnie powitany w hotelu Mercure i dowie się, gdzie znajduje się jego kolejny przyjaciel. Następnie osoba ta zaprosi laureata konkursu do krainy niesłychanych przeżyć opartych na lokalnej kulturze lub swoich pasjach oraz wskaże kolejny etap podróży, który zbliży go do spotkania z Aborygenem. Teoria „6 stopni oddalenia” ma zostać udowodniona podczas 30-dniowej podróży zaplanowanej na marzec 2015 roku.

Marka Mercure przeprowadzi socjologiczne studium ludzkich więzi w przyjaźni w erze cyfrowej w ramach międzynarodowego badania, które realizuje TNS Sofres. Pomysł jest autorską koncepcją agencji W&Cie.