Picie wody z rana

Picie wody z rana, zaraz po przebudzeniu jest najlepszym, co możesz zrobić. Nawet jeśli później zdecydujesz się sięgnąć po inny napój, zawsze warto zacząć właśnie od tego. Zespół dietetyków zapewnił, że choć może wydawać się to mało interesującym rozwiązaniem, z pewnością wyjdzie Ci na zdrowie. Vicki Shanta Retelny, dietetyczka i ekspertka od żywienia, wyjaśnia to portalowi HuffPost i przyznaje, że sama zaczyna dzień od szklanki wody.

Nawet jeśli nie czujesz pragnienia, picie wody jest zdrowym nawykiem i pomaga utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia przez cały dzień.
Jeśli nie lubisz pić samej wody, możesz dodać do niej owoce lub zioła, by nieco wzbogacić smak. Szczególnie polecana przez ekspertów jest woda z cytryną. Skutecznie nawadnia organizm, wspomaga trawienie i zawiera witaminę C, która wzmacnia odporność.

Bulletproof coffee: czy to w ogóle jest zdrowe?

Bulletproof coffee jest ulubionym wyborem osób na diecie keto. Jest to kawa z dodatkiem masła lub mleka kokosowego, która ma nie tylko postawić na nogi szybciej niż ta zwykła, ale może też zastąpić śniadanie. Choć ma ona wielu fanów, to zdania ekspertów na jej temat są podzielone.

Dietetyczka Amanda Frankeny zdradza HuffPost, że ten popularny sposób na serwowanie kawy nie ma wpływu na nasze zdrowie ani poziom energii oraz że nie ma badań, które potwierdzałyby coś takiego. Z drugiej strony, jeśli komuś smakuje to, czemu nie? Choć nie powinniśmy nastawiać się na zgubienie kilku kilogramów, jak obiecują fani „kuloodpornej kawy”, to w końcu łyżka masła jeszcze nikogo nie zabiła.

A co ze zwykłą kawą? Eksperci dają nam w tej kwestii zielone światło. Pamiętaj, że nadmiar kawy może źle wpłynąć na Twój układ krążenia lub na poziom skupienia w ciągu dnia. Jednak filiżanka lub dwie mogą okazać się zdrowym wyborem. Jeśli lubisz pić kawę z samego rana, nie musisz zmieniać nawyków. Pamiętaj również, że dobroczynne działanie kofeiny może nie tylko podnieść poziom Twojej energii, ale też wpłynąć korzystnie na kondycję skóry. Fusy po kawie można wykorzystać do zrobienia peelingu antycelulitowego. Możesz też sięgnąć po gotowe kosmetyki z kofeiną.

Poranny detoks

Ekspertka wyjaśnia również, by nie wierzyć producentom napojów, którzy obiecują, że ich produkt usunie toksyny z naszego organizmu. Okazuje się, że to tylko chwyt marketingowy, a nasze organy wewnętrzne świetnie radzą sobie same. Zapewnia, że jeśli odpowiednio dbamy o nasze ciało, odwdzięczy się nam ono tym samym.

Z drugiej strony zaznacza też, by nie demonizować soków. Wielu ludzi wyklucza je z diety ze względu na wysoką zawartość cukru. Jednak szklana pełnowartościowego soku raz na jakiś czas może być, zdaniem Frankeny, cennym źródłem witamin.

ZOBACZ TEŻ: Szklanka wody z tym dodatkiem ułatwi odchudzanie? Największe błędy modnych diet [DIETETYK RADZI]

Herbata ciepła czy zimna?

Zwolennicy herbaty prześcigają się w opiniach, jaka wersja ich ulubionego napoju jest zdrowsza – świeżo po zaparzeniu czy też wystudzona. Okazuje się, że nie ma to większego znaczenia, a herbata jest bardzo zdrowa w każdej postaci. Dietetyczka Toby Smithson, u której w wieku 8 lat zdiagnozowano cukrzycę, zdradza, że rano parzy dzbanek herbaty, który starcza jej na cały dzień. Zaznacza, że badania dowiodły pozytywnego wpływu herbaty na utrzymanie prawidłowego poziomu insuliny we krwi, dzięki czemu jest ważna nie tylko, by zapobiegać cukrzycy, ale też pomaga tym, którzy się z nią zmagają. Wszystko dzięki zawartym w niej polifenolom. Dodaje również, że warto parzyć zieloną herbatę z cytryną – taki napój zawiera mnóstwo antyoksydantów, które korzystnie wpłyną na nasze samopoczucie i pomogą nam zachować młodość na dłużej.

Czego nie pić rano?

Dietetycy są zgodni, że ostatnią rzeczą, po jaką powinniśmy sięgać zaraz po przebudzeniu, jest cukier. Jeśli jesteś zwolenniczką napojów energetycznych, lepiej zmień nawyki. Okazuje się, że cukier, jaki przyjmujemy, wypijając energetyka, powoduje gwałtowny skok energii i równie gwałtowny jej spadek. Jeśli potrzebujesz pobudzenia, będą skutecznym, ale niezdrowym i krótkofalowym rozwiązaniem.

Jeśli ciężko Ci zrezygnować z porannej dawki cukru, być może nie warto rzucać się na głęboką wodę? Spróbuj zamienić słodzone napoje na kawę lub herbatę z brązowym cukrem, lub syropem z agawy. Stopniowo zmniejszaj ilość dodawanego słodzika. Zobaczysz, Twoje ciało Ci za to podziękuje!

ZOBACZ TEŻ: Woda z cytryną: czy jest skuteczna na odchudzanie? Rozwiewamy wątpliwości

Zobacz też:

SZALEŃSTWO ZAKUPÓW 2020 - dowiedz się, kiedy zaczyna się akcja i jakie są zniżki?