Body positive w reklamie

Nie tak dawno internet aż huczał od komentarzy na temat kampanii Gucci, w której nową kolekcję szminek reklamowała modelka o wyraźnym problemie z uzębieniem. Odbiorcy podzielili się na tych, który ochoczo dawali lajki, popierając pomysł wyjścia ze swoim produktem naprzeciw wszystkim kobietom, a nie tylko wybranym, które podobnie jak to ma miejsce w wiekszości reklam mogą się pochwalić perfekcyjnym śnieżnobiałym, równym uśmiechem. Pozostała grupa uznała gest marki za przesadzony i nie powstrzymywała się przed wyrażaniem krytycznych komentarzy upominając się o wizerunek dziewczyny, która „zachęca do kupna produktu, a nie od niego odrzuca".

Instagramerka o oswajaniu swojego ciała: „Rozstępy to nie jest wyznacznik mojej wartości."

Primark w nowej kampanii w duchu body positive pięknie pokazuje kobiece niedoskonałości

Nie trzeba było długo czekać na naśladowców pomysłu Gucci: światło dzienne właśnie ujrzała kampania marki Primark stworzona podobnie jak wspomniana wyżej w duchu body positive, która promuje różnorodność pokazując dziewczyny reprezentujące różne, nie tylko idealne typy urody czy kobiecych kształtów. Na kolejnych kartach tej fotograficznej opowieści na temat nowej kolekcji Primark można zobaczyć m.in. modelkę bez przedniego zęba i inną w rozmiarze plus size.

Internauci odebrali tę kampanie z zachwytem i wdzięcznością. Mimo, że dotyka podobnych kwestii co wyżej wspomniana, jest jednak trochę łagodniejsza w odbiorze, mniej kontrowersyjna i wzbudza pozytywne uczucia, bo pozwala kobietom łatwo zidentyfikować się z bohaterkami. Dodatkowo trzeba przyznać, że ujęcia są naprawdę klimatyczne, piękne: obok kadrów roześmianych, pełnych energii dziewczyn w bikini możemy zobaczyć także dziewczynę z tatuażami obciętą „na zapałkę”, o której w języku potocznym często mówi się, że jest „mało kobieca”.

Co ciekawe, nowej kolekcji pokazanej na zdjęciach już wkrótce będziemy mogły przyjrzeć się osobiście. Jak zapowiada marka, sklepy Primark otworzą się w Polsce już na wiosnę. Sądząc po wynikach sprzedaży w innych krajach, a także niezwykle różnorodnej ofercie i wyważonej proporcji ceny do jakości marka powinna szybko zaadaptować się na naszym gruncie.

Podoba się wam kampania Primark pokazująca kobiece niedoskonałości i przypominająca jak naprawdę wygląda kobiece ciało?