Gucci otwiera własny second hand

Nowy projekt luksusowej marki Gucci polega na kooperacji z platformą zajmującą się sprzedażą  ubrań z tzw. drugiego obiegu. Klienci korzystający z zakupów na platformie mają szansę dołożyć swoją cegiełkę w imię ochrony środowiska i dać drugie życie swoim „perełkom”. Dodatkowym atutem skorzystania z zakupów jest fakt, że dochód zostanie przekazany na cele charytatywne. Projekt wspiera organizację non-profit "One Tree Planted", na której konto zostanie przelany dochód ze sprzedaży w celu walki z wylesianiem.

Zobacz też: Gucci rezygnuje z kolekcji z podziałem na płeć. Czy to początek wielkich zmian w branży mody?

Gucci - luksus przyjazny środowisku

Innowacyjny projekt „luksusowego lumpeksu” to owoc współpracy Gucci pod kierownictwem genialnego Alessandro Michele z platformą "The Real Real", zajmującą się sprzedażą używanej odzieży. Towar będzie sprowadzany bezpośrednio od Gucciego oraz poprzednich właścicieli ubrań. Firma zobowiązała się posadzić jedno drzewo za każdą zrealizowaną transakcję.

"Z radością ogłaszamy, że The Real Real połączyło siły z Gucci w ramach współpracy, która będzie promować drugi obieg w luksusowej modzie. Dochód zostanie przeznaczony na wsparcie globalnego zalesienia. Dołącz do nas, aby przedłużyć cykl życia luksusu i przyczynić się do pozytywnych zmian na naszej planecie".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez therealreal (@therealreal) Paź 5, 2020 o 3:06 PDT

Gucci daje dobry przykład 

To nie pierwsza tak ważna dla środowiska inicjatywa luksusowej marki Gucci, której wkład w ochronę planety jest niezwykle ważny - w końcu to jedna z obecnie najpopularniejszych marek branży luxury fashion. Trzeba przyznać, że taki wzór ma podwójną siłę rażenia - mamy nadzieję, że rażenia tylko dobrym przykładem. Od czasu przejęcia sterów w Gucci przez Alessandro Michele, marka przeszła kilka rewolucyjnych etapów, m.in. rezygnację z naturalnych futer oraz wprowadzenie na rynek kapsułowej kolekcji stworzonej z materiałów pochodzących z recyclingu. Luksusowy second hand to kolejny krok milowy w historii tego domu mody.

Podobną ścieżkę obrał inny gigant - jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych - Zalando, która również w tym roku wprowadziła na swoją platformę opcję sprzedaży rzeczy z drugiej ręki. Dzięki innowacyjnej opcji Pre-owned klienci mogą sprzedawać artykuły bezpośrednio na Zalando korzystając z darmowej wysyłki. Co ciekawe, po sprzedaży odzieży, klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych, Czerwony Krzyż lub WeForest. Co równie ważne, by zakupy w pełni miały ekocharakter wspierający zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu.

My kochamy vintage i second handy, a nade wszystko inicjatywy, które mają na cele ochronę środowiska - jesteśmy więc superszczęśliwe, że coraz więcej marek jest świadomych tego, jak decydujący wpływ mają na nasze podejście do zakupów, a co za tym idzie na naszą planetę.