1. Słuchaj swego serca

Według Dagmary Skalskiej, ono codziennie mówi do ciebie, podsuwając np. radość, smutek, zazdrość, lęk. Każda z tych emocji coś oznacza, o czymś informuje. Warto nauczyć się „alfabetu serca”, aby go słuchać i jego głosem się kierować w życiu. To ułatwia dotarcie do twojego naturalnego ja. Dzięki temu wiesz, czego pragniesz w życiu, co cię naprawdę uszczęśliwia. Robisz to, co ci dyktuje serce, a nie to, co mówią ci inni ludzie. Zamiast zaspokajać czyjeś oczekiwania, zacznij być sobą, tak jak podpowiada serce.

2. Kochaj siebie i innych

Aby dostrzegać dobre strony życia, warto rozwijać współczucie i miłość. Skalska proponuje dwutygodniowy trening, podczas którego wykonuj poniższe zadania. Jeśli po upływie czternastu dni stwierdzisz, że twoje życie zmieniło się na lepsze, niech te punkty staną się twoimi rytuałami na stałe. u Na wszystkich spoglądaj z czułością i miłością, tak jakby każdy bez wyjątku był twoim dzieckiem. u W trudnych sytuacjach skup się na oddechu. Musi być głęboki i spokojny. u Gdy masz ochotę wykrzyczeć coś bliskim, sprowokować kłótnię, policz od dziesięciu do jednego i zapytaj siebie: „Czy to działanie pomnaża szczęście?”. u Raz dziennie powiedz do siebie (lub pomyśl): „Kocham”. u Wieczorem przed snem trenuj wdzięczność. Pomyśl o trzech rzeczach, które wydarzyły się tego dnia i wniosły wartość w twoje życie. u Praktykuj przytulanie (takie bez podtekstu seksualnego). Przytul się do dzieci, rodziców, przyjaciół, psa, kota, partnera (jeśli tutaj zdarzy się przytulaniec z podtekstem, to też się liczy!).

3. Obserwuj własne myśli

W twoim umyśle wciąż pojawiają się nowe myśli. Tak będzie do końca życia – nie chodzi więc o to, by się ich pozbyć. Mądrzej jest po prostu zauważyć ich obecność. Dzięki temu uzyskasz wewnętrzną wolność i zobaczysz, że nie jesteś swoimi myślami, możesz je dowolnie kształtować. Przypomnij sobie, jak zmieniał się twój światopogląd. To dowód, że to, co teraz masz w umyśle, nie jest na zawsze. Myśl pozytywnie, otaczaj się radosnymi ludźmi, czytaj mądre książki. Karm swój mózg tylko dobrymi treściami.


JAK POKONAĆ SMUTKI
To normalne, że się pojawiają. Ale dzięki mądrej strategii szybciej je pokonasz.

PORZUĆ ZŁE WSPOMNIENIA
Zamknij się w pokoju. Odtwórz trudną sytuację, by uwolnić uczucia. Przerwij, jeśli to trudne, ale powtórz to, jak będziesz gotowa. Po kilku seansach łatwiej pożegnasz to wspomnienie.

TRENUJ UWAŻNOŚĆ
Ważna jest obserwacja siebie i świata. Dzięki temu zobaczysz, że trudne sytuacje przychodzą i odchodzą. Nie warto się do nich przywiązywać. Łap miłe momenty. Zauważ je, doceń, zachwyć się.

ŚWIADOMIE WYBIERAJ
 Od tych decyzji zależy jakość naszego życia. Np. warto każdego dnia mówić sobie „będę dzisiaj szczęśliwa”, a potem robić wszystko, by to zrealizować.