ZNISZCZONE sklepy H&M: to efekt kontrowersyjnej reklamy
Konflikt po kontrowersyjnej reklamie przybiera na sile. Czy ta reklama rzeczywiście powinna wywołać taką falę przemocy?
Zniszczone sklepy H&M
W sobotę w czterech centrach handlowych w RPA doszło do zniszczenia sklepów H&M. Aktywiści wdarli się do sklepów i je zdemolowali. Grupa osób rozrzuciła na podłodze ubrania z wystaw i sklepowych półek. Na zdjęciach i filmach zamieszczonych na Twitterze widać potłuczone lustra, przewrócone manekiny, wieszaki oraz bramki przy wejściach. Policja musiała użyć gumowych kul, żeby uspokoić sytuację. To efekt kontrowersyjnej reklamy, na której czarnoskóry chłopiec miał na sobie bluzę z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” („najfajniejsza małpka w dżungli”).
"Daily Mail" tak relacjonuje całe zdarzenie:
Dobrze zorganizowana akcja ruszyła tuż po otwarciu sklepów w sobotni poranek. Do sieci trafiły nagrania i zdjęcia pokazujące ludzi w czerwonych ubraniach Economic Freedom Fighters ściągających ubrania z wieszaków czy przewracających manekiny.
Rzecznik EFF tłumaczy, że to jest cena, którą szwedzka sieć handlowa "płaci za swój rasizm". Sieć H&M posiada sklepy w RPA od 2 lat i praktycznie od początku istnienia stała się obiektem krytyki za brak używania czarnoskórych modeli i modelek.
Dlaczego poczuliśmy się urażeni reklamą H&M?
Po fali krytyki sieć sklepów H&M wycofała reklamę z brytyjskich i amerykańskich sklepów internetowych, a zielona bluza została wycofana ze sprzedaży. Dyrekcja firmy przeprosiła wszystkich, którzy "poczuli się dotknięci reklamą". Jednak zdjęcia czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem cały czas krążą po sieci, a patrząc na to, co wydarzyło się w RPA, fala nienawiści cały czas rośnie. Czy słusznie? Przeglądając wpisy w mediach społecznościowych możemy spotkać się z różnymi reakcjami na reklamę H&M. Oczywiście w mediach najczęściej napotykamy się na falę hejtu, jednak gdy wgłębimy się w temat, możemy przeczytać racjonalne i przekonujące nas słowa. Mianowicie kto z nas mając dziecko, nie powiedział do niego "skaczesz jak małpka", "zachowujesz się jak małpka" - to określenie dziecka, które roznosi energia.
Zauważmy również, że w sąsiedztwie zdjęcia czarnoskórego chłopca zamieszczone były fotografie "białych dzieci", które miały bluzy z tej samej linii, ale w innych kolorach i z innymi hasłami, np. „Mangrove Jungle Survival Expert”, a jeszcze inne bluzy przedstawiały nazwy innych zwierząt znanych z dżungli.
Zobaczcie na filmiku, jak wyglądały zniszczone sklepy H&M:
Polecane
Związki LAT to kontrowersyjny trend w relacjach. Trudno uwierzyć, że coraz więcej par decyduje się na coś takiego
Związek z młodszym partnerem to wciąż kontrowersyjna sprawa. Nie daj sobie wmówić, że to nie wypada
„Teściowa na rodzinnym obiedzie zdradziła moją największą tajemnicę. Bałam się, że to zniszczy moje małżeństwo”
„Poszedłem na układ ze szwagierką, ale nie sądziłem, że to zniszczy moje małżeństwo. Stałem się zakładnikiem kłamstw”
Serpentynit - właściwości kontrowersyjnego kamienia szlachetnego. Dlaczego wzbudza takie emocje?
„Poszłam na wesele dla wyżerki. Chciałam zwinąć ciasto na wynos, a wróciłam z facetem jak z reklamy proszku do prania”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa