Co zrobić żeby schudnąć z nóg?

Wiele osób zastanawia się, jak schudnąć z nóg w taki sposób, aby zbędne kilogramy nie powróciły w ciągu kilku kolejnych miesięcy. Kluczem do sukcesu jest utrzymanie odpowiedniej diety i regularne praktykowanie konkretnych ćwiczeń. Brak jednego z tych elementów może, co prawda, przynieść widoczne rezultaty, ale nie będą one tak spektakularne, jak w przypadku połączenia obu składowych. Podczas próby schudnięcia z nóg warto również pamiętać o tym, że zbyt szybkie gubienie kilogramów wcale nie jest najlepszą i najskuteczniejszą opcją. W trakcie walki ze zbyt szerokimi udami i łydkami warto uzbroić się w cierpliwość i przeprowadzić cały proces w sposób rozsądny.

Jak schudnąć z nóg: dieta

Jak schudnąć z nóg? Kluczem do sukcesu są nie tylko regularne treningi, lecz także odpowiednia dieta. Chodzi tu nie tylko o deficyt kaloryczny, lecz także zbilansowane posiłki i przyjmowanie co najmniej 2 litrów wody dziennie. Taką dietę można ułożyć samodzielnie, ale wiąże się to z koniecznością spędzenia długich godzin na wyszukiwaniu odpowiednich informacji i dostosowywaniu ich do własnego celu oraz stanu zdrowia. Znacznie szybszą, ale również kosztowną opcją jest skorzystanie z pomocy profesjonalnego dietetyka, który ułoży plan dostosowany do twoich potrzeb.

Jak schudnąć z nóg? Przede wszystkim, zachowując zdrowy rozsądek. Mordercze treningi każdego dnia nie są najlepszym pomysłem, ponieważ organizm potrzebuje czasu na regenerację. Ograniczanie wszystkich gastronomicznych przyjemności w sposób drastyczny również może nie być dobrą opcją. Lepiej postawić na rozsądne podejście i pozwalać sobie na na sporadyczny oddech od diety.  Zbyt drastyczne ograniczenia mogą bowiem szybko zniechęcić cię do nowego sposobu żywienia. Warto jednak pamiętać o postawionym celu i nie zatracić się w nadrabianiu dawno niejedzonych słodyczy.

Istnieje wiele zdrowych przekąsek, które raz na jakiś czas mogą urozmaicić twoją dietę odchudzającą. Są to wszelkiego rodzaju ciasta, ciastka czy batony, które możesz przygotować z wykorzystaniem daktyli, płatków owsianych, owoców, orzechów czy innych, podobnych elementów. Popularną propozycją na dietetyczne słodkości jest również fit sernik na zimno, który wykonuje się w nieco inny sposób niż jego klasyczne odpowiedniki.

Jak schudnąć z nóg: ćwiczenia

Schudnąć z  nóg da się w bardzo łatwy sposób, jednak podczas walki ze zbędnymi kilogramami warto uzbroić się w cierpliwość i dużą dozę samozaparcia. Istnieje wiele ćwiczeń, dzięki którym skutecznie wyrzeźbisz tę partię ciała. Niektóre z nich można realizować jedynie na dobrze wyposażonych siłowniach, podczas gdy inne treningi da się przeprowadzić we własnym domu.

Najpopularniejszymi ćwiczeniami niewymagającymi posiadania żadnych sprzętów są wszelkiego rodzaju ruchy polegające na unoszeniu nóg i utrzymywaniu ich w niezbyt komfortowej pozycji przez kilka sekund. Takie aktywności mogą być wykonywane zarówno przy ścianie, jak i w pozycji półsiedzącej. W przypadku, gdy chcesz nie tylko wyrzeźbić mięśnie, lecz także pozbyć się tkanki tłuszczowej, ćwiczenia tego typu powinny być dodatkiem do treningu aerobowego, czyli biegania lub jazdy na rowerze.

Przykładowe ćwiczenia na schudnięcie z nóg:

  • wykroki - ćwiczenie polegające na ugięciu jednej nogi w pozycji stojącej i oparciu na niej całego ciężaru ciała. Należy powtarzać taką czynność kilkanaście razy na każdą nogę
  • przysiady - znane wszystkim przysiady wykonywane w odpowiedni sposób mogą umięśnić uda oraz pośladki
  • wymachy - wymachy nogami w pozycji leżącej wymagają położenia się na boku, oparcia na przedramieniu i podnoszeniu oraz opuszczaniu nogi w rytmiczny sposób
  • nożyce - zarówno nożyce pionowe, jak i poziome mogą działać korzystnie nie tylko na brzuch, lecz także na nogi
  • wznoszenie ugiętej nogi - takie ćwiczenie wykonuje się w pozycji klęczącej, podpartej z przodu na przedramionach. Polega ono na prostowaniu nogi z tyłu lub z boku

Niezależnie od tego, jaki efekt chcesz uzyskać, podczas realizowania jakiejkolwiek aktywności fizycznej nie należy tracić zdrowego rozsądku. Ludzki organizm potrzebuje czasu na regenerację, dlatego treningi powinny odbywać się maksymalnie 3-4 razy w tygodniu. Proces chudnięcia jest czasochłonny, a zbyt szybkie gubienie kilogramów, oprócz przykrych kontuzji, może doprowadzić do efektu jojo, który wróci do ciebie już po upływie kilku miesięcy w postaci nowych, dodatkowych kilogramów.

Jak schudnąć z nóg: masaż

Masaż nie pozwala schudnąć z nóg, jednak stanowi bardzo korzystny dodatek do odpowiedniej diety i regularnych ćwiczeń. Pozwala on bowiem na ujędrnienie skóry, zminimalizowanie widoczności cellulitu oraz poprawienie zdolności organizmu do pozbywania się toksyn. Profesjonalne masaże podczas procesu odchudzania to jednak dosyć kosztowna sprawa, której niekiedy nie da się zamienić na bardziej budżetowy sposób. Istnieją, co prawda, rollery służące do masowania ud, jednak za ich pomocą nie uzyskasz aż tak widocznych rezultatów, jak w przypadku regularnych wizyt u profesjonalisty.

Jak schudnąć z nóg: codzienne wybory

Jak schudnąć z nóg? Jeśli masz czas, oprócz zdrowego podejścia do ćwiczeń i żywienia możesz spalać dodatkowe kalorie, na przykład, poprzez wysiadanie z autobusu przystanek przed docelowym punktem. Przejście pół, czy nawet całego kilometra nie zajmie ci zbyt długo, a pozwoli na zażycie dodatkowej dawki ruchu, dotlenienie organizmu i spalenie kolejnych kalorii. Intensywniejsze chodzenie wpływa pozytywnie właśnie na nogi, dlatego jest to doskonała opcja w sytuacji, gdy chcesz je dodatkowo wysmuklić.

Kolejnym rozwiązaniem może być również wybieranie schodów zamiast windy. Taka aktywność jest jeszcze łatwiejsza do zrealizowania niż nasza poprzednia propozycja, a pozwala ona na zaznanie jeszcze większej ilości ruchu. Szczególnie, gdy mieszkasz na najwyższych piętrach.

Oprócz tego, możesz rezygnować z wykonywania niektórych czynności na siedząco i decydować się na ich realizowanie w pozycji stojącej. To również są kolejne kalorie, które łącznie tworzą znaczącą liczbę.

Czy można schudnąć z samych nóg?

Jak schudnąć z nóg i czy da się zrzucić zbędne kilogramy tylko z tej części ciała? Odpowiedź na to pytanie jest znacznie bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać. Zazwyczaj jakakolwiek podejmowana aktywność fizyczna powoduje spalanie tkanki tłuszczowej na całym ciele, co ma związek z uzyskanym deficytem kalorycznym. Poszczególne aktywności mogą jednak zwiększać wytrzymałość mięśni i rzeźbić konkretne partie ciała, dzięki czemu szybko stają się one smuklejsze. Sama dieta i ćwiczenia aerobowe są w stanie wyszczuplić całe ciało, w tym także nogi, jednak tylko punktowe treningi siłowe mogą rozbudować tkankę mięśniową w poszczególnych miejscach.