Google i Youtube: o co pytają Polki?

Dla wszystkich z nas internet to kopalnia wiedzy. W końcu Google i Youtube to miejsce, gdzie można znaleźć informacje na prawie każdy nurtujący nas temat. Czego w takim razie najchętniej poszukujemy? Google postanowił przyjrzeć się kobiecym nawykom w sieci sprawdzając co najbardziej interesuje nas z obszaru urody i pielęgnacji. W najnowszych badaniach „Google Beauty & Personal Care” firma sprawdziła czego najczęściej szukały w sieci Polki w okresie od października 2016 do września 2018.

Czego szukamy w sieci?

Jakich fraz najczęściej szukamy w sieci? Okazuje się, że najbardziej interesują nas kwestie związane z kosmetycznymi nowinkami. Często pytamy na przykład o wągry (fachowo zwane zaskórnikami) oraz... odkurzacz do wągrów! To intrygujące narzędzie, które ma pomóc w walce z zaskórnikami. Inną ciekawą frazą są zapytania o wyszczuplenie twarzy i zmianę owalu twarzy. Interesują nas wszelkiego rodzaju zabiegi medycyny estetycznej, w tym zabiegi usuwania włosów. Prawie 1,5% wszystkich zapytań z branży beauty dotyczy właśnie usuwania włosów - i jest to wzrost o ponad 6% w stosunku do zeszłego roku. Pytania dotyczą w dużej mierze nowych technologii usuwania włosów. Co to oznacza? Coraz więcej kobiet decyduje się na trwałe usunięcie owłosienia, co przez analityków trendów uznawane jest dla oznakę jeszcze większej emancypacji kobiet i tworzenia nowych kanonów piękna, odchodzących od naturalnego podejścia do wyglądu.

Wujek Google prawdę Ci powie?

Analiza pokazuje, że Google i Youtube zaczęły pełnić rolę kosmetyczki, mamy czy przyjaciółki, z którymi do tej pory konsultowałyśmy swoje kosmetyczne wybory. Dziś nie mamy potrzeby pytać o zdanie koleżanek - większość z nas po prostu szuka opinii o konkretnych produktach i markach w internecie. Interesuje nas też coraz bardziej szczegółowa i dokładna wiedza, co przekłada się na ilość wyszukiwanych fraz.

Wraz z rosnącym rynkiem kosmetyków ilość haseł z branży beauty znacząco się zwiększa. W Google’u w ciągu ostatniego roku przybyło ich o 5 proc., a na YouTubie o 10 proc - pokazują wyniki badania "Google Beauty & Personal Care”.

A skąd Wy czerpiecie wiedzę z zakresu urody i pielęgnacji? Dzwonicie do przyjaciółki po poradę czy pytacie o zdanie Google'a? 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Byrdie (@byrdiebeauty) on Apr 30, 2019 at 6:04pm PDT