Przerażająca reklama IKEA Czechy. Spot w nietypowy sposób porusza problem przemocy domowej
"Przemoc domowa jest prawdziwa, nawet jeśli nie zawsze jest widoczna" to hasło podsumowuje nowy spot czeskiego oddziału IKEA. Reklama zatytułowana "Ghost" wywołuje przerażenie i zmusza do refkleksji.

Horror w reklamie IKEA
Reklamy IKEA kojarzą nam się z bezpieczeństwem, szczęściem, ciepłem domowego ogniska - bo takie emocje mają zazwyczaj wywoływać spoty sklepów wnętrzarskich. Tym razem, szwedzki gigant meblowy zafundował nam prawdziwy horror, za którym kryje się ważne przesłanie. W krótkim, mrocznym filmie, gdzie wystrój wnętrza całkowicie usuwa się na drugi plan, poznajemy kobietę, w której pobyt w mieszkaniu wywołuje przerażenie. Początkowo wydaje się, że odpowiedzialne za to są zjawiska paranormalne - scenarzyści zgrabnie zamienili wizerunek oprawcy na "ducha", który tłucze szklanki, talerze czy wyjmuje z portfela pieniądze. Po chwili jednak wszystko staje się jasne. "Każdy dom powinien być bezpiecznym miejscem" - to hasło kampanii, która zwraca uwagę na problem przemocy domowej, który jest ogromny. Z końcowej planszy filmu dowiadujemy się, że aż 49% Czeszek doznało w związku przemocy psychicznej. Nagłaśnianie tego tematu jest szczególnie istotne teraz, kiedy z powodu obostrzeń spowodowanych epidemią, wiele ofiar jest zmuszonych przebywać z oprawcami przez 24 godziny na dobę.
Przemoc domowa w Polsce
Według oficjalnych danych, przemoc domowa w Polsce dotyka ponad 90 tysięcy osób rocznie. Możemy tylko podejrzewać, że takich przypadków jest o wiele więcej, jednak nigdy nie zostają zgłoszone - przemoc w rodzinie jest tematem tabu, często wywołuje w ofierze wstyd i obawę o przyszłość. Według statystyk prowadzonych przez fundację “Dajemy Dzieciom Siłę”, pierwszy miesiąc lockdownu spowodowanego koronawirusem był rekordowym pod względem zgłoszeń. W Centrum Praw Kobiet liczba telefonów w marcu wzrosła niemal o połowę. Z tego powodu powstało mnóstwo inicjatyw, które ułatwiają ofiarom otrzymanie pomocy. Jedną z najgłośniejszych były "Rumianki i Bratki" czyli fikcyjny sklep z kosmetykami naturalnymi, w którym poprzez "złożenie zamówienia" można było zasygnalizować potrzebę interwencji policji. Więcej i o "sklepie" przeczytasz TU
Polecane
Rząd od poniedziałku skazuje nasze dzieci na prawdziwe piekło: ta kampania zatrwoży niejednego z nas
Koronawirus w Polsce. Czy COVID sprawi, że kobiety wrócą do "garów"? Eksperci są pełni obaw
Rząd od poniedziałku skazuje nasze dzieci na prawdziwe piekło: ta kampania zatrwoży niejednego z nas
Koronawirus w Polsce. Czy COVID sprawi, że kobiety wrócą do "garów"? Eksperci są pełni obaw
„Portret polskiej rodziny”. Duński dziennik ostro o planach dotyczących konwencji stambulskiej
18-letnia Krysia Paszko nagrodzona przez Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny za „Rumianki i Bratki”
Szybki sposób na podreperowanie domowego budżetu. Zrób teraz, a forsa pojawi się w listopadzie
„Moja babcia zrobiła w życiu niewybaczalną rzecz. Po latach znalazła nietypowy sposób, by odpokutować swoje grzechy”
„Tajemniczy pokój w starym domu teściowej przyprawiał mnie o ciarki. Przez wiele lat ukrywała tam przerażającą prawdę”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa