„Mężczyźni powinni robić teraz zakupy, bo kobiety spędzają na tym za dużo czasu", polityk pod ostrzałem krytyki
Słowa burmistrza Osaki, trzeciego co do wielkości miasta Japonii, spotkały się z krytyką. Co takiego zasugerował burmistrz Ichiro Matsui? Według niego w czasie pandemii, to mężczyźni powinni chodzić na zakupy, bo robią to szybciej i bardziej efektywniej niż kobiety.
„Kobiety poświęcają więcej czasu na zakupy spożywcze, ponieważ przeglądają różne produkty i długo zastanawiają się, co wybrać”, powiedział Matsui reporterom na konferencji prasowej w Osace. „Mężczyźni szybko chwytają to, co im kazano kupić i nie pozostają długo w supermarkecie - pozwala to zachować zasady społecznego dystansu w dobie pandemii koronawirusa”.
To "odważna" wypowiedź polityka, w kraju, w którym według danych Banku Światowego, kobiety stanowią ponad 51% populacji. Japonia zajmuje jednak 110. miejsce na 149 krajów na liście nierówności płciowych.
Komentarz burmistrza skłonił dziennikarza Shoko Egawę do napisania na Twitterze, że „ludzie, którzy nie wiedzą nic o codziennym życiu, nie powinni się wypowiadać”. Post Egawy zebrał ponad 3000 retweetów, a jeden z komentujących obserwatorów zasugerował, że Matsui prawdopodobnie nigdy sam nie zrobił zakupów.
Osaka znajduje się w stanie wyjątkowym spowodowanym pandemią od 7 kwietnia. Liczba potwierdzonych przypadków zakażeń koronawirusem wzrosła tam w ostatnich tygodniach.Według piątkowych informacji Ministerstwa Zdrowia Japonia odnotowała 13 100 potwierdzonych przypadków, w tym 330 zgonów, podczas, gdy 1 marca Japonia zgłosiła tylko 243 przypadki. To właśnie ten skok nowych zakażeń spowodował szereg nowych ograniczeń wprowadzonych w całym kraju.
Polecane
"Dostałaś mniej, bo jesteś dziewczynką" - ten eksperyment pokazał, jak jesteśmy traktowane już od najmłodszych lat
Kobieta, która rodzi dziecko, nigdy nie dorówna swoimi zarobkami kobietom bezdzietnym: te statystyki zasmucają
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa