Po premierze filmu Sekielskiego o pedofilii w kościele Paulina Młynarska oskarża Wajdę o molestowanie
Film Sekielskiego o pedofilii w kościele to przysłowiowa puszka Pandory – każdy kolejny dzień od premiery przynosi kolejne wyznania ofiar nadużyć seksualnych i pedofilii w najróżniejszych kręgach. Paulina Młynarska we wzruszającym felietonie rzuca ciężkie oskarżenia pod adresem Andrzeja Wajdy sięgające czasów jej aktorskiego debiutu w latach 80.

Film Sekielskiego o pedofilii w kościele "Tylko nie mów nikomu"
Głośny film dokumentalny Tomasza Sekielskiego o pedofilii w kościele „Tylko nie mów nikomu” do dziś, czyli kilka dni po premierze obejrzało już 14 milionów widzów. Odzew jest zaskakujący dla samych twórców: 3 dni po udostępnieniu materiału w sieci zapowiedzieli oni, że jeszcze w tym roku powstanie kolejna część dokumentu. W krótkim czasie ujawniła się niespodziewana liczba kolejnych ofiar księży, która wyraziła gotowość podzielenia się swoimi doświadczeniami przed kamerą – wygląda na to, że debiut Sekielskich (brat dziennikarza jest producentem), który odbił się szerokim echem we wszystkich środowiskach, wywołał zgorszenie i pokazał jak na dłoni niesamowitą skalę nadużyć kościoła oraz brak gotowości hierarchów do skonfrontowania się z problemem, to dopiero początek.
Film Sekielskiego „Tylko nie mów nikomu”: ostry komentarz Manueli Gretkowskiej
Na fali dyskusji publicznej, którą rozpętał film wyszło na jaw wiele innych faktów dotyczących molestowania. Część z nich dotyczy osób publicznych. Paulina Młynarska skierowała poważne zarzuty pod adresem Andrzeja Wajdy: dziennikarka twierdzi, że w trakcie kręcenia filmu „Kronika wypadków miłosnych” z 1986 r., w którym zadebiutowała jako 14-latka, doświadczyła ze strony reżysera wykorzystania.
Paulina Młynarska zarzuca Andrzejowi Wajdzie wykorzystanie
„Przypomnę, choć nienawidzę do tego wracać: miałam 14 lat, kiedy Andrzej Wajda na planie swojego filmu „Kronika wypadków miłosnych” zmusił mnie do zagrania nago bardzo odważnej sceny erotycznej z udziałem 18-letniego wówczas śp. Piotra Wawrzyńczaka. Byłam pod wpływem środków uspokajających i alkoholu podanych mi przez inne osoby dorosłe pracujące na planie” – zdradza w swoim felietonie dziennikarka.
Młynarska oskarża nie tylko reżysera, ale też cała ekipę, która była wówczas obecna na planie. Nie tylko nie zaproponowano jej skorzystania z pomocy dublerki, która mogłaby odegrać sceny erotyczne bez narażania młodziutkiej debiutantki na traumę, ale też nie otrzymała żadnego wsparcia ze strony dorosłych, gdy poddawano ją działaniu środków odurzających, co w świetle prawa czyni ich współwinnymi zaistniałej sytuacji.
„Film Tomasza Sekielskiego mnie nie zszokował. (…) wiem dużo o pedofilii w ogóle i pedofilii w Kościele. Widziałam wiele świadectw. Osobiście przeprowadziłam szereg wywiadów z ofiarami, gdy jeszcze byłam gospodynią programu w telewizji. Wiem od dawna, jak to wygląda. Mam już za sobą etap ściśniętego żołądka i zwierających się pięści. Odeszłam ze świata, który woli odwracać oczy od zła, jakie wyrządzają tacy ludzie jak ten, który dla swej chwilowej artystycznej wizji odebrał mi końcówkę dzieciństwa i zatruł młodość – napisała gorzko.
Podobnie jak w sytuacjach ujawnionych w filmie Sekielskiego o pedofilii w kościele, we wszystkich innych dotyczących wykorzystania seksualnego dzieci uderza nie tylko tragizm samego zdarzenia, ale też przyzwalająca postawa otoczenia, która często zapewnia sprawcom bezkarność.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.