„Ciała to nie trendy w modzie”: 24-letnia aktywistka pokazuje, jak od wieków zmieniają się standardy piękna
Jak zmieniały się kanony piękna na przestrzeni dziejów? Niekiedy trudno wręcz uwierzyć w to, co wydawało nam się piękne jeszcze 10 lat temu, a co dopiero, jeśli cofniemy się o kilka stuleci? Ciałopozytywna aktywistka zabiera nas w podróż w przeszłość, która pomóc ma nam zdystansować się od teraźniejszości.

Jak zmienił się kanon piękna
„Ciała to nie trendy w modzie” od takich słów zaczyna swojego posta ciałopozytywna aktywistka, Sara Puhto. Pochodząca z Finlandii 24-latka na swoim Instagramie zajmuje się tematami związanymi z samoakceptacją. Kobieta pokazuje, jak social media kreują obraz idealnego ciała. Często wrzuca też posty, w których udowadnia, że „idealna” sylweta może być jedynie kwestią doboru odpowiedniego kadru. W jednym ze swoich postów pokazała, jak na przestrzeni wieków zmieniły się standardy dotyczące piękna.
Obecnie postrzegamy ciała, które przedstawiane były jako piękne w epoce renesansu jako niezdrowe lub zaniedbane. Dziś nasz sposób widzenia ciała wywrócił się o 180 stopni. Postowanie i edytowanie zdjęć w social mediach wyprało nam mózgi i sprawiło, że myślimy, że normalne rzeczy, jak tłuszcz na brzuchu czy wałeczki są czymś, czego trzeba się pozbyć.
Zmiany w branży Beauty
Sara podkreśla ogromną rolę, jaką w kreowaniu standardów piękna odgrywają media społecznościowe. Zaznacza, że oglądanie pewnego typu urody sprawia, że wchodzi on do kanonu i nakłada na kobiety presję dążenia do niego. Jednocześnie zwraca też uwagę na fakt, że standardy te zmieniają się tak szybko, że niekiedy trudno jest za nimi nadążyć.
Pamiętacie, jak kiedyś ludzie pytali nas: „Czy to ubranie nie powiększa mi pupy?” Teraz chcemy, aby nasze pupy były duże.
Kobieta zaznacza też, że to właśnie te mechanizmy stoją za ciągłym wpędzenia nas w kompleksy. Jednocześnie, to właśnie kompleksy są tym, co napędza gospodarkę. Chcąc dopasować się do obecnego kanonu, wydajemy pieniądze nie tylko na kosmetyki, ale też zabiegi, ubrania i produkty medyczne.
Czy branża beauty byłaby warta miliony, gdybyśmy wszyscy po prostu zaakceptowali nasze ciała takie, jakie są? – pyta retorycznie Sara.
W naszej galerii znajdziecie więcej inspirujących postów Sary, w których udowadnia, że piękno jest niczym więcej niż kwestią perspektywy, przede wszystkim tej, która leży w naszym własnym spojrzeniu na siebie.
Polecane
„Tort truskawkowy od zięcia wyglądał podejrzanie. Zamiast skosztować letnich frykasów, najadłam się wstydu”
„Moja teściowa zamknęła się w domu jak w trumnie. Wspierałam jak córka, lecz nie takiej reakcji się spodziewałam”
Smutna tendencja dotyka coraz więcej rodzin. Z tych 3 powodów relacje zmieniają się nie do poznania
„Tort truskawkowy od zięcia wyglądał podejrzanie. Zamiast skosztować letnich frykasów, najadłam się wstydu”
„Moja teściowa zamknęła się w domu jak w trumnie. Wspierałam jak córka, lecz nie takiej reakcji się spodziewałam”
„Kiełkujące nasionko w brzuchu mojej 19-letniej córki to nie koniec żartów losu. Dla mnie też miał niespodziankę”
„Od 20 lat moje życie to pranie, gotowanie i sprzątanie. Czuję się jak służąca zamknięta w domowym kieracie”
„Mąż posunął się do świństwa, żeby wykręcić się od alimentów. Przez to jedno zdanie będzie płacił, a dzieci nie zobaczy”
„Czułam się jak kłamczucha, bo nigdy nie kochałam męża. Na moje szczęście, w końcu sam to zrozumiał”
Kim jest Małgorzata Trzaskowska? Żona Rafała Trzaskowskiego łączy rolę matki, partnerki polityka i aktywistki
„Moja córka zadurzyła się w obiboku z tatuażami. Nie po to tyrałam na jej wychowanie, żeby teraz patrzeć jak się stacza”
„Mąż był ze mną z litości, bo nie trafiło mu się nic lepszego. Od dawna czuję się jak substytut kobiety”
„Pensja nauczycielki to nie kokosy, ale nie dlatego ubieram się w lumpeksie. Dla rodziców uczniów to powód do kpin”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa