Niebieska torba IKEA w świetnym społecznym spocie reklamowym!
Niebieska torba IKEA ma 30 lat i ostatnio skopiowała ją marka Balenciaga. Szwedzka IKEA odpowiada i pokazuje historię swojej kultowej torby w pięknym spocie, zobaczcie!

FRAKTA, bo tak nazywa się kultowa niebieska torba szwedzkiej IKEA, kończy w tym roku 30 lat. Przy codziennych zakupach nie zwracamy już na nią jednak uwagi, jest czymś podręcznym i bardzo naturalnym. Przyzwyczaili się do niej już klienci na całym świecie. Torba jest też przyjazna środowisku i po zużyciu poddawana recyklingowi, choć zużyć niebieską siatkę IKEA raczej ciężko. Ostatnio znów zrobiło się o niej głośno za sprawą domu mody Balenciaga, który regularnie pokazuje swoje kolekcje mody z wysokiej półki na wybiegach w Paryżu. Projektanci Balenciaga lansują w tym sezonie duże torby typu shopper, a jedna z nich, z niebieskiej skóry przywodzi natychmiastowe skojarzenia z FRAKTĄ marki IKEA.
Zakupowe cudo IKEA kosztuje jednak 1,99 zł, a francuski dom mody sprzedaje swój skórzany model za ponad dwa tysiące dolarów. Agencja reklamowa zajmująca się komunikacją szwedzkiego sklepu z meblami już zdążyła w zabawny sposób odpowiedzieć na gorącą dyskusję moda vs. praktyczność, która rozgorzała w sieci. Powstał poradnik podpowiadający klientom jak rozróżnić oryginalną siatkę FRAKTA od modelu Balenciaga mówiący np. o tym, że oryginał szeleści. W międzyczasie pojawiły się też pomysły kreatywnych internautów na różne zastosowania szwedzkiej niebieskiej torby - niektórzy przerabiali ją nawet na ubrania.
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby Instagram i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.
Prawda jest taka, że duże domy mody często sięgają po inspiracje ze sztuki użytkowej i popkultury. Andy Warhol zrobił z puszki Campbell dzieło sztuki, Moschino regularnie podbiera logo innym markom np. McDonald's czy detergentom Fresh, podobnie jak projektantka torebek i butów Charlotte Olympia. Tutaj jednak cała zabawa polega na genialnych reakcjach szwedzkiej IKEI. Po poradniku przyszedł czas na spot reklamowy, który porusza społeczne problemy na całym świecie. Torba FRAKTA jest w centrum nich, zawsze blisko i pod ręką, niezależnie od społecznego statusu czy szerokości geograficznej, na której mieszkamy. Musicie zobaczyć spot IKEA "The Blue Bag", genialny!
Chcesz zobaczyć tę treść?
Aby wyświetlić tę treść, potrzebujemy Twojej zgody, aby YouTube i jego niezbędne cele mogły załadować treści na tej stronie.