Skandaliczna reklama: Vectra przeprasza za spot z dmuchanymi lalkami
Prezes Vectry przeprosił za seksistowską reklamę, w której wystąpiły dwie dmuchane lalki.

Reklama Vectry z gumowymi lalkami: firma przeprasza
Reklama sieci kablowej Vectra była dostępna głównie w internecie przez ostatnie 2 tygodnie. W krótkim spocie wystąpił aktor Marcin Janos Krawczyk, który w towarzystwie dwóch dmuchanych lalek ogląda na kanapie telewizję. Mężczyzna obejmuje lalki, z których jedna ubrana jest w kolorową bieliznę i symbolizuje pakiet kanałów erotycznych Vectra, druga zaś w stroju piłkarskim uosabia programy sportowe. Vectra w ten sposób promowała swoją ofertę kanałów tematycznych.
Kontrowersyjny spot został już wycofany z emisji po tym, jak skrytykowało go "Stowarzyszenie Twoja Sprawa", a do operatora zaczęły napływać skargi od odbiorców. Oburzenie wywołało promowanie kanałów erotycznych, za którymi w rzeczywistości kryją się twarde treści pornograficzne. Stowarzyszenie zwróciło uwagę także na fakt, że reklama była powszechnie dostępna, również dla dzieci.
W odpowiedzi prezes Vectry, Tomasz Żurański, zapewnił, że treści erotyczne dostępne w pakietach operatora nie są ogólnodostępne, a zabezpieczenie ich kodami działa także wtedy, gdy ochrona rodzicielska na dekoderze jest wyłączona. „Spot pełnił rolę informacyjną i nie miał na celu urazić kogokolwiek, a tym bardziej skierować dyskusji w kierunku promowania treści pornograficznych” - powiedział.
Mizoginizm w reklamie Vectry
Naszą uwagę zwraca jednak jeszcze inna rzecz - skrajnie seksistowski wydźwięk reklamy, w której kobieta została pokazana jako obiekt seksualny, lalka, która umila czas mężczyźnie. Równie skandaliczne jest hasło dołączone do spotu: "dla każdego coś sportowego i ekscytującego". Chcemy wierzyć, że jeśli odbiorców od tego typu reklam nie odstraszy ich mizoginistyczny charakter, to będzie to niesmak i zażenowanie poziomem intelektualnym.
Polecane
Przestań w kółko mówić "przepraszam". Dzięki tym 2 słowom zyskasz większy szacunek u innych
„W swoje 60 urodziny tkwię sama jak kołek. Świeczki dmucham w samotności, bo dzieci mają lepsze zajęcia”
„Koleżanka ze szkolnej ławki poślubiła naszego wychowawcę. Przecież to niemoralne i skandaliczne”
„Na wieczorze panieńskim zamiast skakać na parkiecie, skoczyłyśmy sobie do oczu. Kumpela wyznała skandaliczną prawdę”
„Żona figlowała z kochankiem za moje pieniądze. Zaniemówiłem, gdy zobaczyłem wyciąg z konta”
Przerażająca reklama IKEA Czechy. Spot w nietypowy sposób porusza problem przemocy domowej
„Przez błędy rodziców mam wyjść za mąż za bogatego prostaka. Niedobrze mi, gdy pomyślę, że mam spędzić z nim życie”
Aleksandra Domańska przeprasza Marcina Hakiela za słowa "To żenujące. Dorośnij koleś". Co powiedziała?
„Teściowa życzyła mi jak najgorzej, a z chrztu wnuka zrobiła przedstawienie. Kara za upokorzenie będzie surowa”
„Wynajęłam mieszkanie, bo bałam się samotności. Mieli mnie za naiwną i bogatą emerytkę z Warszawy”
„Ojciec był draniem, dlatego po śmierci mamy zerwałem z nim kontakt. Dziś przeprasza, ale czas na pokutę już minął”
„Kobiety zrobiły sobie ze mnie zabawkę, więc teraz to ja bawiłem się pustymi lalkami. Wszystkie zmieniła gorąca kochanka”
„Sprzedałem godność za kilka upojnych chwil z niewłaściwą kobietą. Ta lekcja słono mnie kosztowała”
„Moja matka dokuczała mi, że wyszłam za mąż za prostaka bez matury. Zmieniła zdanie, jak zobaczyła, ile mamy kasy”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa
Blask, ciepło i styl na chłodniejsze dni z SHEIN
Współpraca reklamowa
Blaupunkt świętuje 100-lecie innowacyjnym gramofonem wertykalnym VT100
Współpraca reklamowa