4F się zmienia – inauguracja projektu Change
Obieg cyrkularny odzieży to jedno z głównych założeń projektu Change marki 4F. Inicjatywa OTCF (właściciela 4F) – lidera wśród marek sportowych w Polsce – prowadzona jest w partnerstwie z „Ubrania do oddania”, firmą zajmującą się odbieraniem niepotrzebnych ubrań z domów Polaków i cyrkularnym wprowadzaniem ich do drugiego obiegu odzieży używanej

Niewątpliwy wpływ branży modowej i tekstylnej na środowisko naturalne skłonił firmę OTCF, właściciela marki 4F, do podjęcia inicjatywy #4FChange. Celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania marki na środowisko poprzez wprowadzenie cyrkularnego obiegu odzieży oraz propagowanie właściwych postaw zarówno po stronie konsumentów, jak i biznesu.

Ubrania, które przestajemy nosić stanowią olbrzymi potencjał, wiec postanowiliśmy go wykorzystać z korzyścią dla klientów marki oraz dla planety. Chcemy, by ubrania te wracały do obiegu. Dzięki temu, że używane części garderoby zyskają drugie życie, zwolnią miejsce w szafach, a także przyczynią się do zmniejszenia zapotrzebowania na nowe tekstylia, redukując tym samy wpływ przemysłu ubraniowego na środowisko
- mówi Przemek Feliga, ESG Project Manager, OTCF.
Podstawy projektu
To właśnie wprowadzenie do sklepów 4F sportowej odzieży używanej leży u podstaw innowacyjnego projektu 4F – Change – przeprowadzanego wspólnie z „Ubrania do oddania”. Projekt stanowi pierwszy krok na drodze do wielkiego celu, jakim dla 4F jest zastosowanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego na szerszą skalę.

Współpraca przy projekcie 4F Change to dla nas potwierdzenie tego, o czym mówimy od czterech lat. Można powiedzieć, że marzenia się spełniają, ponieważ odzież używana w końcu staje w pierwszych szeregach sektora odzieżowego. Branża odzieżowa musi się zmienić, małymi - wielkimi krokami zacząć zawracać w kierunku najbardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej mody – drugoobiegowej czyli takiej, która została już wyprodukowana. Jesteśmy podekscytowani, że razem tworzymy historię, a nasze doświadczenie w połączeniu z determinacją do zmiany marki 4F, pozwoliło wejść z modą używaną do salonów sprzedaży i ustawić ją na równi z modą pierwszoobiegową. To początek rewolucji, której strategia rozpisana została na najbliższe trzy lata
- mówi Zosia Zochniak, założycielka „Ubrania do Oddania”.
Sklepy ze strefami Wear_fair
Pierwszym etapem 4F Change jest uruchomienie strefy Wear_fair z ubraniami z drugiego obiegu w sklepie 4F w CH Arkadia oraz w sklepach 4F w Bielsku-Białej (Sfera), Gdańsku (Forum Radunia), Katowicach (Katowicka), Krakowie (Bonarka i Serenada), Łodzi (Łódzka), Rzeszowie (Galeria Rzeszów) i Warszawie (Galeria Młociny, Galeria Północna).
Patrzymy w przyszłość i widzimy naszą markę jako aktywnego uczestnika i inicjatora zmian na rynku. Nasza inicjatywa wynika z troski o środowisko naturalne i ekologię, które nie są jedynie chwilowym trendem, ale stałym i rozwijanym elementem funkcjonowania w odpowiedzialnym biznesie. Pragniemy zainteresować nim wszystkich naszych klientów i pokazać, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Planujemy już kolejne elementy naszego projektu, takie jak regularne zorganizowane zbiórki odzieży, całkowicie innowacyjne na rynku ubraniomaty a nawet wypożyczalnię ubrań sportowych
- kontynuuje Feliga.
Projekt 4F Change został zainaugurowany podczas spotkania, jakie odbyło się 19 stycznia we flagowym sklepie marki 4F w warszawskim centrum handlowym Arkadia.
To pionierski projekt nie tylko w skali polskiej ale również europejskiej, dlatego nie mamy wątpliwości, że wspólnie z 4F rozpoczynamy nową erę rozwoju branży mody. Chcemy być liderem zmian na rynku i pokazać, że konsekwentne budowanie wartości drugiego obiegu jest możliwe. Czujemy ogromną satysfakcję, że tą zmianą możemy zmieniać ten system od środka
- komentuje Anna Pięta, Strategic Partnership Manager, prowadząca projekt po stronie „Ubrania do Oddania”.
Warszawiacy mogą oddać ubrania
W ramach projektu 4F prowadzi akcję edukacyjną, podczas której mieszkańcom Warszawy udostępnione zostały specjalne kartony, z których mogą skorzystać, by oddać w nich ubrania. Pudełka znajdują się w sześciu najpopularniejszych miejscach Warszawy, takich jak Plac Konstytucji, Rondo Daszyńskiego czy Metro Wierzbno. To krok mający uświadomić warszawiakom, jak proste może być wzięcie udziału w akcji i rozpoczęcie nowego nawyku gospodarowania niepotrzebnymi ubraniami w sposób racjonalny i systemowy.
Pudełka będą dostępne do niedzieli, 23 stycznia.

Szczegóły projektu na stronie https://4fchange.com/.

Polecane
„Romans z kolegą z pracy był dla mnie wart każdych nadgodzin. Nasz tajny projekt poszedł o krok za daleko”
„Byłam projektem rodziców i spełniałam ich marzenia. Gdy ojciec chciał mnie swatać dla kasy, nie pozostawił mi wyboru”
Zacznie się w niedzielę i namiesza w życiach 2 znaków zodiaku. Ich decyzje zmienią bieg wydarzeń
Witamina F – rewelacyjny składnik w diecie i pielęgnacji skóry dojrzałej
Współpraca reklamowa
Wskazano imiona 5 kobiet, które niebawem zmienią swój los na lepsze. Uda im się wykiwać przeznaczenie
Cuffing season, czyli trend na wspólny kocyk. Jak zmienia się podejście do relacji w chłodniejsze miesiące?
Twoje sukcesy i porażki tygodnia 26 maja-1 czerwca 2025. Te dni zmienią twoje życie
Innowacyjny Lider 2024 - wyniki konkursu doceniającego innowacyjnych liderów, założycieli firm, startupów i marek
„Romans z kolegą z pracy był dla mnie wart każdych nadgodzin. Nasz tajny projekt poszedł o krok za daleko”
„Byłam projektem rodziców i spełniałam ich marzenia. Gdy ojciec chciał mnie swatać dla kasy, nie pozostawił mi wyboru”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa