Ta kontrowersyjna kampania społeczna podzieliła Polaków
"Żryj" - plakat z takim hasłem oburzył Polaków, którzy nie szczędzą negatywnych komentarzy. "Jesteście obrzydliwi. Taka kampania zamiast pomóc ludziom mającym problemy z zaburzeniem odżywiania spowoduje ich jeszcze większy kompleks i zamknięcie się w sobie" - piszą zbulwersowani internauci.
Kampania społeczna, która wzbudza kontrowersje
Na ulicach polskich miast, w różnych miejscach pojawiły się plakaty, które mają zwrócić uwagę społeczeństwa na rosnący problem otyłości w Polsce. Jak pokazują statystyki 36,6% naszego społeczeństwa ma nadwagę, a ponad 16% zmaga się z otyłością. Cel kampanii miał nieść pozytywny przekaz i zachęcać do zmian w odżywianiu, a tymczasem spotkał się z oburzeniem.
"Tak nie wolno. Te plakaty w większości nie wnoszą żadnych nowych wątków, nie poszerzają świadomości. Za to utrwalają obyczaj body shamingu, zachęcają do pogardy, wyśmiewania i poczucia wyższości wobec osób, które z czymś bardzo istotnym sobie nie radzą.
"Jesteście obrzydliwi. Taka kampania zamiast pomóc ludziom mającym problemy z zaburzeniem odżywiania spowoduje ich jeszcze większy kompleks i zamknięcie się w sobie. Ta kampania spowoduje, że osoba, która podjęła walkę o siebie patrząc na takie plakaty po prostu się podda."
"Ludzie zmagający się z anoreksją i bulimią wam dziękują, nie ma to jak znajdować na każdym przystanku autobusowym kolejnego powodu żeby się głodzić"
"Gratuluję pomysłów kompletnie pozbawionych empatii wobec osób z zaburzeniami żywienia, nienawidzę tych plakatów."
To tylko kilka z kilkunastu komentarzy, które pojawiają się w sieci w kontekście kampanii. Osoby, które od lat zmagają się z problemami zaburzeń odżywiania, poczuły się dotknięte brakiem wyczucia osób, które stworzyły te plakaty i je promują.
"Żryj!" - jaki miał być przekaz kampanii?
Na jednym z plakatów promujących kampanię społeczną, widzimy na białym tle wielki napis "Żryj" z przekreśloną literą "r", co odczytujemy jako "Żyj". Właśnie ten plakat wywołuje największe oburzenie. Internauci w komentarzach Agencji reklamowej Outdoor jest Cool! AMS, która chwali się na Facebooku plakatami i nawet zachęca do ich kupienia, podkreślają absurd tego hasła i idą krok dalej: "Kampania walki z bezdomnością - hasło: MIESZKAJ!, "Kampania walki z alkoholizmem - hasło: NIE PIJ!"
Jak na razie agencja nie odpowiedziała na żaden komentarz i nabrała wody w usta, co dodatkowo irytuje internautów.
Karolina Korwin Piotrowska chwali kampanię
Dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska, która na swoich profilach społecznościowych na bieżąco komentuje sprawy społeczne pochwaliła kampanię. Zamieszczając na Instagramie plakat "Żryj", dziennikarka napisała: "Bardzo dobra kampania".
Jednak Internautki nie przyklasnęły jej opinii i nie szczędziły negatywnych komentarzy pod wpisem:
"To chyba będzie pierwszy raz gdy się z Panią nie zgodzę. Kampania wg mnie jest prostacka i wulgarna, a nie szokująca, plakaty wprowadzają w błąd i tym samym nie spełniają swojej funkcji. Odbiór ludzi jest jaki jest, generalnie na ‚nie’, więc chyba ktoś tu trafił kulą w płot."
"Bardzo słaba kampania. Miał być mocny przekaz, przez autorów przemawia ignorancja, niezrozumienie, stereotypowość."
"Bardzo zła kampania, zwłaszcza dla osób mających problem z akceptacją własnego ciała i borykających się codziennie z własnym wyglądem. W mojej opinii kampania zmusza do wstydu, nie do zmiany."
"Ta kampania jest dla mnie kolejnym dowodem, że piętnowanie to nasz sport narodowy."
Jeśli nie widzieliście jeszcze plakatów na mieście, zajrzyjcie do naszej galerii. A wy co myślicie o tej kampanii?
1 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
2 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
3 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
4 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
5 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
6 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
7 z 7

Plakaty z kampanii Jedz ostrożnie
Polecane
„Byliśmy biedni, ale siostra podzieliła się kasą z wygranej w totka. Dla męża to ujma, że żyje na koszt szwagierki”
„Sprzedałam wszystko, co miałam, by pomóc synowi. On w ramach podzięki potraktował mnie jak dziurawą skarpetę”
„Pod podszewką kurtki z second handu odkryłam skarb. Ta niespodziewana fortuna przyniosła szczęście nie tylko mnie”
„Zamiast dać wnukowi truskawki, teściowa faszeruje moje dziecko cukierkami. Ta kobieta nie nadaje się na babcię”
„Marzyliśmy o wakacjach tylko we dwoje, ale wprosiła się teściowa. Ta kobieta nigdy nie miała za grosz taktu”
„Sąsiad często przynosi mi zakupy. Nie wiedziałam, że za tą przysługą, kryje się tak naprawdę coś więcej”
„Gdy mąż wyczekiwał adoptowanego syna, we mnie kiełkowało cudze nasionko. Ta zdrada słono mnie kosztowała”
„Na wygrany rejs po Bałtyku zaprosiłem obcą dziewczynę. Ta niespodziewana randka w ciemno miała zaskakujący finał”
„Matka mojego leśnego kochanka była koszmarną wiedźmą. Ta zgrzybiała staruszka poszła o krok za daleko, by dopiąć swego”
„Przypinając ślubny welon odkryłam bolesną prawdę. Ta 1 wiadomość sprawiła, że nie dotarłam przed ołtarz”
„Na mój syrop brzoskwiniowy z lawendą teściowa kręciła nosem. Niech ta nudziara trzyma się z dala od mojego gara”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Restauracja Mezalians z Kołobrzegu wśród najpiękniejszych na świecie
Współpraca reklamowa
Prosto z BBC Proms w Bristolu na Future Festival we Fromborku
Współpraca reklamowa
Co zabrać na wakacje z dzieckiem?
Współpraca reklamowa
Chmiel – zielony bohater urody, zdrowia i smaku
Współpraca reklamowa