Zdjęcia po retuszu w Photoshopie będą ZAKAZANE w reklamach?
Czeka nas rewolucja w reklamach kosmetyków? Być może już wkrótce nie zobaczymy takich wygładzonych zdjęć modelek.

Retuszowane zdjęcia zakazane w reklamach?
W poniedziałek przedstawiciele firmy CVS Health, która zarządza największą w USA siecią aptek i drogerii, oświadczyli, że zakazują manipulacji zdjęciami w reklamach marketingowych i promocjach związanych z marką sklepu. Firma będzie też wymagać od innych marek kosmetycznych, które sprzedają produkty w CVS, aby zobowiązały się do wprowadzenia zakazu manipulacji zdjęciami do 2020 roku lub umieszczały etykietę ostrzegawczą na swoich zdjęciach.
Z około 9600 sklepami w USA CVS jest jednym z największych w kraju sprzedawców produktów kosmetycznych, co daje firmie znaczący wpływ na trendy w makijażu i pielęgnacji. Prezes CVS Pharmacy, Helena Foulkes, powiedziała, że decyzja o zakazie posługiwania się wyretuszowanymi zdjęciami odzwierciedla świadomość, że "nierealistyczne obrazy ciała" są "istotnym motorem problemów zdrowotnych", szczególnie wśród kobiet. A ok. 80% klientów sieci to właśnie kobiety.
Codziennie przyswajamy ogromne ilości informacji i niekoniecznie patrzymy na rzeczywistość, która jest prawdziwa. Próbujemy wyglądać jak te kobiety z reklam, ale to niemożliwe, bo nawet one nie wyglądają w rzeczywistości tak, jak na tych fotografiach!
Na Twitterze firmy CVS pojawiła się wypowiedź Helen Foulkes, która oświadczyła, że jako kobieta i matka zdaje sobie sprawę, że trzeba brać odpowiedzialność za przesłanie, z jakim dociera się do klientów:
Bardzo podoba na się ten pomysł oraz trend, by rezygnować z nieprawdziwych, przerobionych w Photoshopie zdjęć, zwłaszcza w reklamach kosmetyków, ale to samo dotyczy przecież modelek prezentujących ubrania czy bieliznę. Mamy nadzieję, że inne sieci drogerii oraz firmy kosmetyczne, także polskie, wezmą przykład z amerykańskiego giganta.
Polecane
„Gdy utknęłam z Tomkiem w windzie, obudziła się w nas dzika namiętność. To było jak w zakazanych filmach”
„Po urodzeniu dzieci mąż interesował się bardziej reklamami w TV niż mną. wystarczył mały trik, by nabrał wiatru w żagle”
„Gdy utknęłam z Tomkiem w windzie, obudziła się w nas dzika namiętność. To było jak w zakazanych filmach”
Te 3 znaki zodiaku będą miały pecha w weekend w tygodniu 2-8 czerwca 2025. Trudności będą się piętrzyć
„Po urodzeniu dzieci mąż interesował się bardziej reklamami w TV niż mną. wystarczył mały trik, by nabrał wiatru w żagle”
„Spotkanie z teściem przyprawiło mnie o grzeszne myśli. Szybko wróciłam po jeszcze jedno zakazane wspomnienie”
„Posiadówki w ogrodzie z mężem mojej ciotki przeniosły się na kanapę. Słono zapłaciłam za ten zakazany owoc”
3 znaki zodiaku będą miały szczęście w tygodniu 29 lipca-4 sierpnia 2024. Gwiazdy będą po ich stronie
„Zobaczyłem ją w kościele i myślałem, że dostałem objawienia. Jednak zakazana miłość na plebanii prowadziła do piekła”
„Zobaczyłam nagranie z drona i było po majówce. Syn widział, jak jego tatuś robi zakazane rzeczy z obcą panią”
„Od małżeńskiego chłodu uciekałam prosto w ciepłe ramiona teścia. Zakazany owoc smakował wybornie, ale do czasu”
„Mąż zamiast pilnować dzieci, buszował w zakazanym ogrodzie kochanki. Dureń zapomniał, że ściany mają uszy”
„Cierpiałem w milczeniu, bo ojciec traktował mnie jak podrzutka. To nie moja wina, że jestem owocem zakazanej miłości”
„Po tym, co zrobiłam w dniu ślubu, wszyscy będą o nas gadać jeszcze długo. W ogóle nie żałuję”
3 znaki zodiaku będą miały pecha w weekend w tygodniu 9–15 czerwca 2025. Frustracja to pikuś
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa