Kobieta w połogu - temat tabu

Czy połóg jest wciąż tematem tabu? Okazuje się, że tak. Nie tyle nawet nie mówi się o tym stanie po porodzie, ale jak się okazuje jest on nawet przykrym tematem dla kobiet w ciąży. Wiele z nich z poczucia wstydu, nie porusza tego tematu nie tyle nawet z lekarzem, ale nawet między innymi kobietami i najbliższymi. Mówimy dużo o okresie ciąży, porodzie, opiece nad nowo narodzonym dzieckiem, ale często zapomina się o tym, by informować kobiety o tym, jak mają sobie radzić z tymczasowymi zmianami swojego ciała. A jak wiadomo z poczucia istnienia niewytłumaczalnych barier i braku niezbędnej edukacji rodzą się absurdalne sytuacje. Dokładnie takie jak ta, która miała miejsce podczas ostatniej ceremonii rozdania Oscarów 2020. 

Kontrowersyjna reklama - dlaczego została odrzucona?

Podczas tegorocznej gali rozdania Oscarów miała pojawić się reklama The Frida Mom, czyli środków higienicznych przeznaczonych do stosowania przez kobiety w połogu. Została jednak odrzucona. Jak podkreślają realizatorzy reklamy The Frida Mom: "reklama nie porusza kwestii politycznych, przemocy, nie obraża uczuć religijnych, nie jest sprośna ani wulgarna". Dlaczego więc mimo to została odrzucona?

W typowym obrazku wygląda to tak: kobieta zachodzi w ciążę, chodzi do szkoły rodzenia, rodzi, a potem wszyscy żyją w krainie nieustannej szczęśliwości. Poniekąd tak oczywiście jest. Ale to z czym zmagają się świeżo upieczone matki ma też inny, bardziej biologiczny wymiar. Po narodzinach dziecka kobieta znajduje się w połogu. Połóg to okres ok. 6 tygodniu po porodzie, podczas których stopniowo ustępują wszelkie zmiany ciążowe w organizmie kobiety, a ciało adaptuje się do nowych funkcji związanych z opieką nad noworodkiem. W tym trudnym czasie kobieta powinna znaleźć się pod czułą opieką, bo bez względu na formę porodu może mieć problemy z poruszaniem się, oddawaniem moczu, bólem ran krocza, skurczami w dolnej części brzucha, bólem piersi, ciągnięciem szwów i czuć się osłabiona. Reklama środków The Frida Mom ukazuje rzeczywistość świeżo upieczonej mamy, która musi uczyć się  własnego ciała, które wygląda zupełnie inaczej niż przed porodem. I to właśnie chcieli uświadomić widzom producenci reklamy The Frida Mom. Z resztą zobaczcie sami czy też uważacie, że warto rozmawiać więcej na ten temat i kto najbardziej traci na takim przemilczaniu tematu.