Głośny spot Nike’a Dream Further

Spoty Nike’a nigdy nie przechodzą niezauważone i nie inaczej jest tym razem. Mistrzostwa świata w piłce nożnej kobiet startujące w przyszłym tygodniu we Francji stały się  pretekstem do tego, by wziąć pod lupę tę jedną z bardziej zmaskulinizowanych dyscyplin – piłka nożna to jeden z ulubionych i wywołujących większe emocje sportów automatycznie kojarzący się z mężczyznami, choć z nie mniejszym powodzeniem i pasją uprawiany także przez drużyny żeńskie). Z okazji Women’s Wolds Cup sportowy gigant wystartował z kampanią Dream Further (będącym kontynuacją tej zapoczątkowanej przed kilkoma sezonami pod hasłem Dream Crazy, w której obok kultowych nazwisk piłki nożnej bohaterką jest 10-letnia dziewczynka rozpoczynająca swoją karierę w tej dziedzinie.

Nowy spot Nike Dream Further

Na ekranie widzimy m.in. Amerykankę Crystall Dunn, Brazylijke Andressę Alves, Koreankę Ji So-Yun, Holenderkę Lieke Martens, Australijkę Sam Kerr, Chinkę Wang Shuang, Francuzkę Amandine Henry i Brytyjkę Fran Kirby, które będą błyszczeć w zbliżających się rozgrywkach. Obok nich pojawia się 10-letnia Makena Cook będąca częścią dziecięcej eskorty wprowadzającej piłkarki na mecz Holandia-Nigeria. Wprowadzona na boisko przez Lieke Martens przed rozpoczęciem gry dowiaduje się, że na samej asyście dorosłym zawodniczkom jej zadanie się nie kończy: następuje zwrot akcji i dziewczynka staje się częścią spodziewanego dla dorosłych scenariusza: zostaje na boisku i ramię w ramię z piłkarkami bierze udział w zaciekłej walce. Tymczasem sytuacja nabiera tempa: do gry wkracza m.in. była reprezentantka Anglii - Alex Scott wcielająca się w rolę trenera FC Barcelony, a wszystkiemu towarzyszą sięgające zenitu emocje możliwe do doświadczenia tylko w sporcie. Ostatniego gola (zaliczonego przy pomocy starszej koleżanki odbijającej piłkę głową) strzela właśnie dziewczynka.

Genialna reklama Nike uderza w stereotypy na temat kobiet i oddaje im hołd

Makena Cook symbolicznie dostaje solidną lekcję tego, jak wygląda gra i co jest jej istotą poza oczywistym celem: mierzyć wyżej, osiągać więcej, dawać z siebie wszystko niezależnie, czym się zajmujemy i nie rezygnować w własnym ambicji. To trzeba zobaczyć!

Tłem dla emocjonującego spotu jest kolekcja koszulek do gry w piłkę zaprojektowana specjalnie dla młodych piłkarek, której przewodnim hasłem powracającym w spotach Nike jak mantra jest zdanie: “Don’t change your dream. Change the world.”

Brawo, Nike! Spot Dream Further ma duże szanse stać się kolejnym viralem marki i ważnym głosem kierującym wzrok w stronę kobiet.