Moda przyjazna środowisku

Answear chce dać swoim klientkom i klientom różnorodność oraz jak największy wybór – tak, by każdy mógł swobodnie kreować swój styl, żyć w zgodzie ze sobą, ale i środowiskiem. Firma internetowy promuje bowiem nie tylko stricte modowe trendy, ale także pozytywne zachowania i nawyki. Odpowiadając na potrzeby klientek, które coraz większą uwagę przywiązują do kwestii etyczności czy ekologiczności produktów, regularnie poszerza asortyment o marki, ubrania, buty i akcesoria przyjazne planecie. Dołączył też do grona sklepów wolnych od futer. Na swojej stronie uruchomił specjalny filtr Planet Friendly, który umożliwia klientom wyszukanie produktów w duchu sustainability- wytworzonych z materiałów organicznych i pochodzących z recyklingu, powstałych przy ograniczonym zużyciu wody czy bez szkodliwych dla środowiska substancji.

Marka, która stawia na Ethical wardrobe

W 2020 r. powstała marka własna answear.LAB dedykowana silnym i pewnym siebie kobietom, które nie boja się zmian i zdają sobie sprawę, że ich modowe wybory mają znaczenie. Poprzez ubrania świetnej jakości answear.LAB pragnie kreować w swoich klientkach świadomość tego, co noszą i utrwalać pozytywne dla środowiska nawyki. Marka tworzy krótkie limitowane serie w rozsądnych ilościach, wykorzystuje potencjał lokalnych wytwórców i stawia na przyjazne środowisku materiały. W kolekcjach brandu pojawia się certyfikowana bawełna, len, tencel, konopie, a także poliester powstały z porzuconych, przetworzonych sieci rybackich. Obecna na stałe w asortymencie answear.LAB linia Ethical Wardrobe powstała w etyczny sposób - aż 90% jej elementów składa się co najmniej w 70% z trwałych tkanin, w jak najmniejszym stopniu szkodliwych dla środowiska.

Wysyłka wygodna klienta i dla planety

Answear dba o wygodę klienta i stara się zminimalizować starty dla środowiska wynikłe z procesów logistycznych, dlatego do wysyłek podchodzi z należytą uwagą – w końcu chodzi o to, żeby nie generować nowych, niepotrzebnych odpadów, które w dodatku mogą być trudne do przetworzenia. Zamówione produkty docierają do klientów w certyfikowanych opakowaniach, wytworzonych dzięki procesowi recyklingu. Answear wykorzystuje foliopaki, które w co najmniej 80% składają się z materiałów z recyklingu, głownie odpadów pokonsumpcyjnych oraz kartony wytworzone z makulatury, które mają certyfikat FSC MIX. Oznacza to, że makulatura służąca do ich wykonania składa się w minimum 70% z drewna pochodzącego z lasów certyfikowanych FSC®. Co więcej, wszystkie produkty wchodzące w skład jednego zamówienia wysyłane są w jednym opakowaniu, które może służyć także do ewentualnego zwrotu – tak, aby zminimalizować ślad węglowy i ograniczyć powstawanie zbędnych odpadów.

Wear & Share – porządki w szafie w słusznej sprawie

Dla środowiska można zrobić wiele: kupować świadomie, wybierać tylko etyczne, ekologiczne produkty, wreszcie, przyczyniać się do recyklingu, biorąc udział w ważnych dla planety inicjatywach. Każdy, nawet najmniejszy krok ma znaczenie! Answear od września 2020 r. zachęca swoich klientów do… posprzątania własnej szafy. Nienoszone już ubrania można oddać i tym sposobem dać im drugie życie – w ramach akcji Wear & Share sklep udostępnia materiałowy worek, do którego można spakować wszystkie niepotrzebne tekstylia i przekazać go kurierowi. Przesyłka jest bezpłatna. Zebrane rzeczy zostaną przeznaczone do recyklingu (np. zostaną przetworzone na wysokiej jakości papier lub ściereczki do sprzątania) lub trafią na rynek dóbr drugiego obiegu, a za pozyskane środki, w ramach projektu „Czas na Las” fundacji Aeris Futuro, Answear posadzi drzewa, przyczyniając się do zwiększenia powierzchni zalesionych terenów. Do tej pory udało się zebrać 25 tony ubrań i zasadzić 1000 sadzonek. Wear & Share ciągle trwa – do akcji można dołączyć w każdej chwili i wielokrotnie oddawać niepotrzebne tekstylia.

Zobacz także: