Słowa, które ranią kobiety

"Twoje miejsce jest w kuchni", "Chodzi ci tylko o pieniądze", "Za dużo gadasz", "Bo ty lubisz się kłócić" - to słowa, które często słyszymy, i które nas ranią. A gdyby tak nadać im nowej, lepszej wartości, i stworzyć kampanię, która w końcu doceni kobiety?

Tak właśnie zrobiła największa firma ubezpieczeniowa na południu Afryki. W ten sposób powstała niesamowita kampania, która obraca o sto osiemdziesiąt stopni znaczenie słów, które na co dzień słyszą kobiety. Słów, które nas dotykają i ranią.

Chociaż jesteśmy lepiej wykształcone, lepiej zorganizowane i mamy lepsze predyspozycje do tego, żeby pełnić wysokie stanowiska i zarządzać ludźmi, to wciąż na rynku pracy nie jesteśmy doceniane. Zarabiamy gorzej od mężczyzn i musimy zadowolić się gorszymi stanowiskami.

Rzadziej mówi się o osiągnięciach naukowych kobiet i w wielu sektorach, jak na przykład branży filmowej, jest nas mniej i faworyzuje się mężczyzn. 

Jeśli nie będziemy o tym głośno mówić, to nasza sytuacja się nie poprawi. My, kobiety musimy solidarnie się wspierać i doceniać. Dopóki tego nie zrozumiemy i będziemy patrzeć z zawiścią na sukcesy koleżanek, to same pod sobą będziemy kopać doły. Razem, solidarnie możemy coś osiągnąć i zmienić postrzeganie kobiet w wielu aspektach życia.

Odwróćmy stereotypowe myślenie o kobietach, tak jak zrobiła to firma Firma PPS For Professionals. Szkoda tylko, że ta kampania nie wyszła dalej, niż poza rejon Republiki Południowej Afryki.

"Ona wiecznie kombinuje. Bo jest inżynierką"

"Jej miejsce jest w kuchni. Bo jest dietetyczką"

"Jej chodzi tylko o twoje pieniądze. Bo jest księgową"

Zobaczcie w galerii niezwykłe hasła, które przyświecają tej niesamowitej kampanii. Prawda, że mają one moc?