Planując sezon grillowy warto zaopatrzy się w odpowiedni sprzęt. Kupując grilla lepiej zainwestować w droższe modele, które posłużą nam przez lata. Jeśli planujesz grillować we własnym ogródku warto zdecydować się na solidny grill żeliwny. Dla miłośników mobilnego grillowania lepiej sprawdzą się małe modele z kółkami. Kupując grilla sprawdź czy palenisko jest stabilne, przewrócenie się rozpalonego grilla stwarza duże niebezpieczeństwo.
Planując też częste grillowanie warto pomyśleć o jakimś zadaszeniu chroniącym  zarówno od deszczu jak i od słońca. Duże parasole spisują się tu idealnie, a latem przelotne burze przydarzają się bardzo często.
Najzdrowiej jest grillować na aluminiowych tackach, są one jednorazowe, a więc bardzo higieniczne, a dodatkowo zabezpieczają przed dostawaniem się tłuszczu do ognia. Do grillowania idealnie sprawdza się chude mięso, drób, a także ryby. Choć popularne jest grillowanie kiełbasek i tłustego karczku zdecydowanie polecamy coś zdrowszego. Mięso marynujemy wcześniej w oliwie z oliwek i przyprawach (najlepiej dzień wcześniej) i trzymamy w lodówce. Oprócz mięs do grillowania świetnie nadają się także warzywa – cukinie, bakłażany, pieczarki, papryka czy kukurydza, a także owoce – banany czy figi. Grillowane jedzenie powinno być podawane od razu po przyrządzeniu, uzupełnić danie możemy sałatkami np. sałatką grecką czy surówkami ze świeżych warzyw.