Finał 7. edycji akcji Biznes w Kobiecych Rękach: Jak przejść od „jeszcze nie teraz” do „to właśnie ten moment”?
O tym, że Polki, które dopiero startują z biznesem mają kapitalne pomysły i rzetelne przygotowanie do wzięcia zawodowego życia we własne ręce oraz jak wiele daje przejście drogi od „jeszcze nie teraz” do „to właśnie ten moment” przekonuje finał siódmej edycji akcji Biznes w Kobiecych Rękach.

W tym artykule:
- Najważniejsze? Pomysł! Jak przejść od „jeszcze nie teraz” do „to właśnie ten moment”?
- Czas próby: czym jest VUCA?
- Nowe liderki postcovidowej rzeczywistości
Najważniejsze? Pomysł! Jak przejść od „jeszcze nie teraz” do „to właśnie ten moment”?
To najważniejszy program realizowany dla Polek przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet przy wsparciu Citi Foundation. Na czym polega? Na profesjonalnym, kobiecym wsparciu przyszłych przedsiębiorczyń. W skrócie: niezależnie od wieku i doświadczenia zawodowego (możesz go w ogóle nie mieć), jeśli masz pomysł na własny biznes możesz się zgłosić do Biznesu w Kobiecych Rękach. Rekrutacja zaczyna się zawsze we wrześniu, a spośród wszystkich zgłoszeń jury Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, wybiera 60 najlepszych. Tyle kandydatek do miana bizneswoman przez kolejnych 6 miesięcy pracuje, pod okiem mentorek i fachowców z różnych dziedzin przedsiębiorczości, nad realizacją swojej wizji czy marzenia o firmie. Po pół roku nauki uczestniczki programu powinny móc ją założyć lub przynajmniej określić, ile jeszcze czasu potrzebują na to, by się tak stało. Przejść od „jeszcze nie teraz” do „to właśnie ten moment”. Do tej pory efektem akcji Biznes w Kobiecych Rękach jest niemal 300 założonych przez kobiety firm.
"Nie chcę wierzyć, że tak działa moje państwo". ZUS kontra przedsiębiorcze matki
W Sejmie odbyło się kolejne już spotkanie, na którym matki prowadzące działalność gospodarczą złożyły swoje postulaty odpowiadające na uporczywe kontrole przeprowadzane przez ZUS. Nie obyło się bez emocji. Co udało się ustalić przedsiębiorczym matkom?
Czas próby: czym jest VUCA?
Ten rok, był wyjątkowy, bo pandemia zasiała dodatkowy niepokój i wiele/wielu z nas działało w warunkach określanych na placu boju jako VUCA (volatility - zmienności, uncertainty – niepewności, complexity – złożoności, ambiguity – niejednoznaczności). Uczestniczki zaczęły program w samym środku koronawirusowego zamieszania, w czasie, gdy wiele firm właśnie się zamykało. Z takim bagażem na starcie przez pół roku dziewczyny wytrwale pracowały nad swoimi pomysłami na biznes. I może dlatego, że sytuacja była wyjątkowa, wszystkie bardzo się zaangażowały w projekt, oddawały mu mnóstwo uważności, cierpliwości, energii. Były i są aktywne, solidarne, wymieniają się doświadczeniami, wspierają. To duży krok w przód, bo wiele z nich rozpoczynając program nie wierzyło w kobiecą siłę grupy. Paradoksalnie, to właśnie trudne warunki wyzwalają w nas nowe pokłady sił, jednoczą, skłaniają, by ruszyć z miejsca, nastawić się na rozwój.

60 uczestniczek siódmej edycji BWKR, z których każda ma inny pomysł na biznes: od rękodzieła po tworzenie programów komputerowych, przekonało nas po raz kolejny, że czasem wystarczy wsparcie, odpowiednie nakierowanie, by znaleźć w sobie elastyczność, ale i siłę, pozwalającą odnaleźć się w nowych warunkach, z wysiłku czerpać energię do dalszego działania, a dzięki spotkaniom w grupie zyskiwać nową, szerszą perspektywę.
Dlaczego kobiety na Instagramie zasłaniają oczy czerwoną opaską? Nie widzisz, więc problem nie istnieje? Wręcz odwrotnie!
Zastanawiasz się dlaczego nagle na Instagramie zaczęły pojawiać się zdjęcia kobiet (i nie tylko!) z czerwoną opaską na oczach? Ten challenge to nie zabawa - zwraca uwagę na poważny problem, którego nie dostrzegamy na co dzień. A to nie znaczy, że nie istnieje. Wręcz odwrotnie.
Nowe liderki postcovidowej rzeczywistości
25 maja odbyła się finałowa gala siódmej edycji Biznesu w Kobiecych Rękach. Możesz obejrzeć dwie najlepsze autoprezentacje laureatek programu (co pozwoli przekonać się, jak kreatywne i odważne są Polki) oraz posłuchać wykładu Joanny Malinowskiej-Parzydło, autorki książki „Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą”, która tym razem opowiada o tym kim jest liderka nowej, postcovidowej rzeczywistości.
Link do wydarzenia: https://pl-pl.facebook.com/events/178412177507242/
Program jest realizowany przy wsparciu finansowym Citi Foundation w Nowym Jorku oraz wsparciu merytorycznym Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga. Partnerami programu są: Brain Embassy i Forbes Women Polska. Program jest objęty patronatem honorowym Prezydenta m. st. Warszawy.
Polecane
„Po sześćdziesiątce zmieniłam uprawę petunii w biznes. Na emeryturze nie zamierzam od razu kłaść się do trumny”
„Rodzice mówili, że to niemożliwe, a teraz całują mnie po rękach. Pradawny przepis babci przyniósł nam fortunę”
„Po sześćdziesiątce zmieniłam uprawę petunii w biznes. Na emeryturze nie zamierzam od razu kłaść się do trumny”
„Rodzice mówili, że to niemożliwe, a teraz całują mnie po rękach. Pradawny przepis babci przyniósł nam fortunę”
Ten sen aż prosi o to, aby zaopiekować się sobą. Niemowlę na rękach ujawnia nieodkryty jeszcze potencjał
Kim jest żona Zbigniewa Ziobry? Patrycja Kotecka-Ziobro przeszła niezwykłą drogę od dziennikarstwa do świata biznesu
„Straciliśmy pieniądze i rodzinny biznes przez niefrasobliwe zachowanie syna. Nie wiem, czy jeszcze kiedyś mu zaufam”
Musisz przejść przez 4 etapy związku, aby mieć udaną relację. Większość nie dociera nawet do trzeciego
„Teściowa złożyła mi niemoralną propozycję za plecami żony. Nie odmówiłem od razu i teraz pluję sobie w brodę”
Nigdy tego nie mów, gdy trzymasz w ręku coś pożyczonego. To prosta droga do wielkich kłopotów
Babcia z Roztocza ostrzega: nie rób tego, gdy masz pieniądze w ręku. W ten sposób je odganiasz
„Dzięki starej szkatułce babci Zosi odkryłam rodzinną tajemnicę. Od teraz nic już nie będzie takie, jak przedtem”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa
Wybierz się do Suntago i wypocznij w tropikalnym stylu
Współpraca reklamowa
„Woda opadła, psy zostały” – rusza kampania pomocowa dla bezdomnych zwierząt
Współpraca reklamowa