85.letnia Joan Collins w kampanii mody

Przed chwilą pojawiła się kampanii Gucci z gwiazdą "Bonnie & Clyde" 77.letnią Faye Dunaway, a teraz starsza od niej Joan Collins reklamuje torebki i buty Kurt Geiger. Trend na starsze modelki, który od kilku lat jest na tapecie branży mody, wciąż ma się zaskakująco dobrze. Wielkie gwiazdy ekranu, które mają rzesze fanów jeszcze sprzed kilku dekad, coraz częściej inspirują zdecydowanie młodszych projektantów, którzy zapewne pierwszy raz usłyszeli o tych aktorkach z opowieści rodziców. W czasach bylejakości takie ikony sprzed lat są niezwykle cenne - znane i szanowane ze względu na dorobek artystyczny, a nie liczbę fanów w mediach społecznościowych. 

Zaczyna te fakty ze sobą łączyć coraz więcej marek, nawet tych, które stawiają na fast fashion, czyli szybką modę. Nawet hiszpańska Zara stawia na dojrzałe modelki. Joan Collins ma reprezentować jeden z typów klientów brytyjskiej marki Kurt Geiger, z pewnością o bardzo wyrazistym, eklektycznym stylu. Prócz Collins, znanej szerokiej publiczności m.in. z serialu "Dynastia", za który otrzymała Złotego Globa, w kampanii wystąpili Jamiroquai, Nick Grimshaw, prezenter telewizyjny oraz rockowa modelka Alice Dellal i Alek Wek. 

Starsze modelki w reklamach

Powrót do dojrzałego ideału piękna widzimy też w polskich markach, które promują np. panią Helenę Norowicz, na świecie powstaje coraz więcej agencji modelek po 60.tce, a największe domy mody bez zastanowienia proponują kontrakty gwiazdom z lat 60. i 70. Joan Collins w kampanii Kurt Geiger wygląda tak, jakby dla niej zatrzymał się czas. Nic dziwnego, to prawdziwa dama.