Kampania Nike Women potwierdza, w jaki sposób zmienia się podejście największych firm produkujących ubrania sportowe do kobiet. Marki nie koncentrują swojego przekazu jedynie na promocji idealnego ciała i pracy nad nim, ale coraz częściej proponują inną formę komunikacji. Sięgają po mocny polityczny przekaz, pokazują dziewczyny wyzwolone ze streotypowych ról. Dlatego właśnie powstały oryginalne klipy, które są skierowane na rynek rosyjski, turecki oraz na Bliski Wschód. Przekaz jest dedykowany, głównie kobietom, które żyją w państwach w których ogranicza się prawa kobiet. Zobaczcie sami!

1. KLIP - ROSJA

Najnowszy klip opiera się na klasycznej rosyjskiej piosence, w której pada pytanie, „z czego są stworzone nasze dziewczynki?".

2. KLIP - TURCJA

Turecki klip ironicznie odwraca najczętsze „komplementy" kierowane do kobiet, które w rzeczywistości sprowadzają je do roli pani domu, pozbawionej siły i niezdolnej do decydowania o sobie.

3. KLIP - BLISKI WSCHÓD

Klip Nike na Bliski Wschód kładzie akcent na ograniczenia kulturowe, które powodują, że dziewczyna uprawiająca jogging albo jadąca na desce spotyka się z morzem nieprzychylnych spojrzeń w miejscach publicznych.