Dlaczego kobiety na Instagramie zasłaniają oczy czerwoną opaską? Nie widzisz, więc problem nie istnieje? Wręcz odwrotnie!
Zastanawiasz się dlaczego nagle na Instagramie zaczęły pojawiać się zdjęcia kobiet (i nie tylko!) z czerwoną opaską na oczach? Ten challenge to nie zabawa - zwraca uwagę na poważny problem, którego nie dostrzegamy na co dzień. A to nie znaczy, że nie istnieje. Wręcz odwrotnie.

W tym artykule:
- Dlaczego kobiety na Instagramie zasłaniają oczy czerwoną opaską? Nie widzisz, więc problem nie istnieje? Wręcz odwrotnie!
- Akcja społeczna „Otwórz oczy” zwraca uwagę na ubóstwo menstruacyjne. Jak dołączyć do akcji?
Dlaczego kobiety na Instagramie zasłaniają oczy czerwoną opaską? Nie widzisz, więc problem nie istnieje? Wręcz odwrotnie!
Scrollujesz Instagram i coraz częściej trafiasz na tajemnicze zdjęcie, na którym kobiety zasłaniają oczy czerwoną opaską? Jesteśmy przyzwyczajeni do faktu, że duża częstotliwość zdjęć z podobnym motywem, zwiastuje instagramowy challenge lub akcję społeczną. Nie inaczej jest i tym razem. Chodzi o niezwykle istotny problem, który dotyka dziewczęta i kobiety na całym świecie, a którego świat, zdaje się nie dostrzegać.
26 maja organizacje zrzeszone w ramach Okresowej Koalicji rozpoczęły akcję społeczną „Otwórz oczy”, której celem jest zwrócenie uwagi na nieobecność tematu miesiączki i problemu ubóstwa menstruacyjnego w dyskusji społecznej.
Choć może nam się wydawać, że problem ubóstwa menstruacyjnego to problem Trzeciego Świata, to musimy was zdziwić - co piąta Polka ma problem z zakupem środków higienicznych. Według raportu Kulczyk Foundation z 2020 roku, aż 42% kobiet twierdzi, że w ich domach w ogóle nie rozmawia się o miesiączce, a sam temat jest krępujący dla 23%.
Dostęp do środków higieny menstruacyjnej to podstawowe prawo człowieka. Bez niego kobiety i dziewczynki nie mogą żyć z godnością. To oburzające, że dziewczęta na całym świecie nie mają szans na lepszą edukację, a kobiety na pójście do pracy, bo są zbyt biedne, aby mieć okres. Zbyt długo zaniedbywano działania na rzecz rozwiązania tego problemu, wyjaśnia Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation.
"To oburzające, że dziewczęta nie mają szans na lepszą edukację, a kobiety na pójście do pracy, bo są zbyt biedne, aby mieć okres"
Właśnie powstał pierwszy na świecie raport dotyczący ubóstwa menstruacyjnego, przygotowany przez Kulczyk Foundation. "Zbyt długo zaniedbywano działania na rzecz rozwiązania tego problemu" - mówi Dominika Kulczyk, która dołączyła do elitarnej grupy filantropów. Razem będą walczyć i w najszybszy możliwy sposób poprawić sytuację kobiet i dziewcząt cierpiących z powodu ubóstwa menstruacyjnego na całym świecie.
"Hej, dziewczyny jest akcja!" Ruszyła sieć wsparcia dla kobiet. Koniec z wyborem: podpaska czy posiłek?
Określeniem ubóstwo menstruacyjne nazywa się problem braku dostępu do środków higienicznych, który wbrew pozorom nie dotyczy jedynie krajów słabo rozwiniętych – z takimi sytuacjami muszą borykać się również kobiety w Polsce. Według raportu Kulczyk Foundation 4% Polek nie ma pieniędzy na zakup środków higienicznych. Stąd pomysł na padsharing - na czym polega okresowa sieć wsparcia Akcji Menstruacja?
Akcja społeczna „Otwórz oczy” zwraca uwagę na ubóstwo menstruacyjne. Jak dołączyć do akcji?
Akcja "Otwórz oczy" rozpoczęła się 26 maja, w Dzień Matki, bo jak tłumaczą jej pomysłodawczynie „bez menstruacji nie byłoby życia”. Zakończy się 28 maja, w międzynarodowy Dzień Higieny Menstruacyjnej". Jak można dołączyć do akcji?
Symbolem akcji jest czerwona opaska na oczach. Wstaw swoje zdjęcie w mediach społecznościowych z przewiązaną czerwoną opaską i dodaj hashtag #podpaskizaopaski. Za każde zdjęcie, Okresowa Koalicja przekaże jedną paczkę podpasek osobie w potrzebie.
Marka NAGO wspiera ubóstwo menstruacyjne i przekazuje materiały do uszycia wielorazowych podpasek
Aby wesprzeć ubóstwo menstruacyjne kobiet w Afryce, marka NAGO przekazała materiały do uszycia podpasek wielokrotnego użytku. W ten sposób wsparła Fundację Sewing Together, założoną przez Maję Kotalę, która uczy kobiety szyć wielorazowe podpaski. Kibicujemy takim akcjom!
Polecane
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Sklep będzie rozdawać vouchery na zakup podpasek
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Sklep będzie rozdawać vouchery na zakup podpasek
„Sąsiadka regularnie niszczy moje rośliny. Nie mogę patrzeć, jak bazylia marnieje w oczach, więc uknułam pewien plan”
„Mąż mnie zdradzał, więc nie pozostałam mu dłużna. Nie wie, że nasze dziecko, ma oczy kogoś, kogo dobrze zna”
„Córka uważa, że miłość nie istnieje. W wyborze chłopaków zawsze kierowała się grubością portfela”
„Syn zawalił studia, więc mąż nie zostawił na nim suchej nitki. Do dziś żałuję, że nie odważyłam się go bronić”
„Nie mam dzieci, więc siostra myśli, że będę ją sponsorowała. Narobiła całą gromadę, więc niech się martwi sama”
„Nigdy nie dogadywałam się z matką i nie wiedziałam, w czym problem. Matczyną miłość poznałam dopiero przy teściowej”
„Narzeczony tkwił po uszy w długach, więc podjęłam radykalne kroki. Aż tak go nie kocham, nie pójdę z nim na dno”
„Z internetu dowiedziałam się, że wnuk się zaręczył. Zabolało, że dla rodziny już nie istnieję”
„Nie chciałam dzielić się facetem z jego dziećmi, więc kazałam mu wybierać. Nie rozumiem, dlaczego odszedł”
„Oczami wyobraźni widziałam się na uniwersytecie. Po tym, co zrobiłam na maturze, nie spojrzę matce w oczy”
„Zamiast dać wnukowi truskawki, teściowa faszeruje moje dziecko cukierkami. Ta kobieta nie nadaje się na babcię”
Promocja
Pokazywanie elementów od 1 do 4 z 8
Chmiel – zielony bohater urody, zdrowia i smaku
Współpraca reklamowa
Wakacje nad morzem w Grano Hotel Solmarina – relaks, natura i słońce!
Współpraca reklamowa
Neuropeptydy w kosmetyczce. Technologia, która zatrzymuje czas
Współpraca reklamowa
Zaproś sztukę do swojego wnętrza z nową linią Velvet ART
Współpraca reklamowa
Jak dobrać damskie buty zimowe do swojego stylu i sylwetki?
Współpraca reklamowa