Bardzo dużą popularnością cieszy się obecnie dieta jogurtowa. Na czym polega? To specjalna dieta odchudzająca, pomagająca schudnąć nawet 6 kilogramów w ciągu 2 tygodni. Jak sama nazwa wskazuje, dieta oparta jest w większości na produktach mlecznych, w tym przede wszystkim na jogurtach. Jej celem nie jest pozbycie się z jadłospisu pożywnych pokarmów, a jedynie zredukowanie kalorii, dostarczanych do organizmu. W związku z tym dieta jogurtowa pozwala dobrze się czuć, a jednocześnie chudnąć. Wiele z nas marzy o tym, żeby zdrowo zmniejszyć swoją masę ciała, a posłużenie się dietą jogurtową pomaga osiągnąć taki efekt. Do jakich zasad trzeba się stosować? Czy dieta jogurtowa jest skuteczna?

Dieta jogurtowa - na czym polega i czy jest skuteczna?

Dieta jogurtowa nie powinna być wykorzystywana przez zbyt długi czas. Choć przynosi dobre efekty, optymalny czas jej stosowania to 14 dni i nie należy tego czasu przekraczać. Nazwa "dieta jogurtowa" wzięła się stąd, że podstawą stosowania tej diety są jogurty, choć można także korzystać z innych produktów mlecznych, jak maślanka czy kefir. Zjadamy jogurty owocowe lub naturalne - koniecznie każdego dnia. W tym czasie unikajmy spożywania produktów wysoko przetworzonych, a włączmy do menu produkty możliwie jak najbardziej naturalne, czyli owoce i warzywa. Możemy też jeść mięso, ale w niewielkich ilościach. Jeśli interesuje nas dieta jogurtowa, zasady jej stosowania są dosyć proste i o tyle łatwo się do nich dostosować, że w perspektywie mamy jedynie 14 dni jej trwania, a nie na przykład 3 miesiące. To kuracja, dzięki której nie tylko zrzucimy kilka kilogramów, ale przede wszystkim lepiej się poczujemy, ponieważ specjaliści zapewniają, że oczyszcza organizm z toksyn.

Dieta jogurtowa - kluczowe zasady

Jeśli kogoś skusiła dieta jogurtowa, menu musi zawierać każdego dnia jogurt - najlepiej 4 kubeczki, przy czym można jeść na zmianę wersję naturalną i różne rodzaje odmian owocowych. Zamiast jogurtu można spożywać również kefir, choć większość chętnych raczej gustuje w tym pierwszym rozwiązaniu. Menu uzupełnia się owocami i warzywami. Wzbogacajmy je o jaja, ryby, niewielkie ilości mięsa czy produkty zbożowe. Dieta opiera się na 3 głównych posiłkach, między którymi na szczęście można podjadać, ale muszą to być zdrowe przekąski. Sama dieta niewiele zdziała, jeśli nie będziemy w trakcie jej trwania odpowiednio się nawadniać. Pijmy co najmniej 1,5 litra wody dziennie, w postaci albo wody mineralnej, albo herbaty czy naparów ziołowych. Po zakończeniu kuracji nie wolno wracać do swoich dawnych nawyków żywieniowych, na przykład spożywania samych przetworzonych produktów czy nadużywania słodyczy lub tłustych pokarmów. Wówczas waga szybo wzrośnie, a organizm wkrótce znów będzie wymagał oczyszczenia. 

Dieta jogurtowa - ile można schudnąć?

Gdy kogoś zainteresowała szczególnie dieta jogurtowa, efekty jej stosowania są najważniejszym czynnikiem, decydującym czy zacznie się ją stosować. Pierwsze pozytywne zmiany widoczne są już po pierwszym tygodniu, dzięki czemu mamy większą siłę do trzymania się zasad diety przez kolejny tydzień. W ciągu 14 dni można schudnąć do 6 kilogramów i jest to w miarę zdrowe chudnięcie, które dodatkowo pomaga oczyścić organizm. Często pojawiają się informacje dotyczące efektów, jakie powoduje dieta jogurtowa. "Schudłam 3 kilogramy w tydzień", "Zrzuciłam 3 kilogramy w 3 dni", "Jestem chudsza o 6 kilogramów, dzięki diecie jogurtowej" - to opinie zadowolonych użytkowniczek. Można zatem śmiało założyć, że dieta jogurtowa rzeczywiście działa i że uda się dzięki niej schudnąć

Czy dieta jogurtowa ma jakieś skutki uboczne?

Czy gdy stosowana jest przez kogoś dieta jogurtowa efekty uboczne mogą się pojawić? W zasadzie wszędzie istnieje podobne ryzyko, jednak ten rodzaj diety należy do wyjątkowo bezpiecznych, które wręcz oczyszczają organizm. Jest po prostu niskokaloryczna i opiera się na dostarczaniu do organizmu pełnowartościowego białka, bogatego w wapń i składniki mineralne. Dzięki warzywom i owocom ciało wzbogacane jest także o witaminy. Chudnie się więc mimo wszystko powoli i w sposób bezpieczny. Większość osób nie ma problemu z przyzwyczajeniem się do zasad, które promuje dieta jogurtowa. Wady takiego menu mogą jednak wiązać się z nadwrażliwością na laktozę, która jest dość powszechna wśród osób dorosłych w Polsce, choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. U niektórych może zatem pojawić się biegunka, wzdęcia czy reakcje alergiczne. 

Dieta jogurtowa - efekty

Dużą popularnością cieszy się w tej chwili dieta jogurtowa - opinie o niej są pochlebne i często jest to ten rodzaj diety, po który sięgamy gdy zbliża się jakieś wielkie wyjście. Konieczność stosowania diety tylko przez 2 tygodnie wzbudza spokój, bo wiemy że czas ten dość szybko upłynie. W dodatku nie jest męcząca, bo nie opiera się tylko na jednym produkcie, ale pozwala sięgać po wiele różnych elementów. Jogurty mają być tylko stałymi dodatkami do dań, a więc nasz głód zostaje zaspokojony. Na pewno zatem do grona szczególnie uciążliwych diet nie zalicza się dieta jogurtowa.Ile można schudnąć z jej pomocą? Około 6 kilogramów w 14 dni. Nie jest to jednak jedyny efekt, jaki osiągamy. Poprawia się przemiana materii, ponieważ dieta wspiera układ pokarmowy we właściwej pracy. Jogurty korzystnie wpływają na mikroflorę jelit, a stosowanie diety podnosi odporność organizmu i nie grozi wystąpieniem efektu jo-jo. 

Dieta jogurtowa - opinie

Jaka jest dieta jogurtowa - skuteczna czy nie? Odpowiedź na to pytanie należy pozostawić specjalistom, ale również osobom, które już z niej korzystały. Większość osób jest zadowolona i korzysta z diety co jakiś czas - nie tylko w postaci 14-dniowej, ale również w wersji skróconej, na przykład 3-dniowej. Dieta jogurtowa zdecydowanie przyspiesza metabolizm. Nadaje się nie tylko dla kobiet, ale i dla mężczyzn i to w różnym wieku. Polecana jest osobom prowadzącym aktywne życie i uprawiającym sport, ze względu na ich duże zapotrzebowanie na białko. 

Dieta jogurtowa - przykładowy jadłospis na jeden dzień

Wiemy już na jakich zasadach opiera się dieta jogurtowa. Jadłospis musi zostać tak przygotowany, żeby jogurt był zawsze dodatkiem do posiłku. Oto przykładowe menu na jeden dzień:

Śniadanie: Kubek naturalnego lub smakowego jogurtu z 2 łyżkami otrębów. Do tego 2 mandarynki.

Drugie śniadanie: kromka chrupkiego pieczywa posmarowana serkiem ziołowym. 

Obiad: Grillowana pierś z indyka, a do niej surówka z marchewki i jabłka, zalana kubkiem jogurtu naturalnego. 

Deser: Jogurt owocowy i wybrany, świeży owoc. 

Kolacja: Kromka chleba graham z plasterkiem chudej wędliny, pomidorem oraz papryką. Do tego kubek naturalnego jogurtu. 

Jeśli interesuje nas dieta jogurtowa, przepisy na pyszne dania na całe 14 dni można swobodnie znaleźć w internecie. Warto jednak samemu dopasowywać poszczególne elementy diety do tego, na co mamy akurat ochotę, by okazała się jeszcze mniej kłopotliwa. Oczywiście, przestrzegając dokładnie jej zasad.