David Schwimmer w kampanii przeciwko molestowaniu seksualnemu

David Schwimmer, aktor znany z roli Rossa w serialu "Przyjaciele" wystąpił w amerykańskiej kampanii  #ThatsHarrasment, pokazującej przykłady molestowania seksualnego kobiet w miejscach pracy. Kampania #ThatsHarrasment to seria spotów, które mają na celu uczulić kobiety, żeby były bardziej ostrożne. „Szef”, „Polityk”, „Lekarz”,„Współpracownik” – na nich trzeba coraz bardziej uważać!

David Schwimmer przyznaje, że sam dorastał w środowisku, w którym historie przedstawione w spotach nie są mu obce. Matka aktora była prawnikiem i każdego dnia musiała walczyć z dyskryminacją ze względu na płeć, szowinizmem i seksizmem ze strony swoich kolegów, sędziów, a nawet klientów.

Dorastałem wśród takich historii, podobnie jak moja siostra. Wiele lat później usłyszałem od niej, ale też od prawie każdej kobiety, którą spotkałem, że doświadczyły jakiejś formy molestowania seksualnego. Wiele z nich padło ofiarą przemocy seksualnej (…) Jestem ojcem  6,5-letniej dziewczynki, pomyślałem, że jeśli mam coś zrobić na rzecz zmiany dla przyszłych pokoleń, to jest właściwy czas. - przyznaje David Schwimmer

David Schwimmer: robi to dla córki

David Schwimmer przyznaje, że wziął udział w tym projekcie w trosce o przyszłość kobiet i bezpieczeństwo własnej córki. Aktor zauważa, że niestety świat staje się coraz gorszy dla kobiet, dlatego tak ważne jest, żeby kobiety same potrafiły walczyć o swoje prawa i stawiać granice w kontaktach ze współpracownikami i przełożonymi.

David Schwimmer już od ponad dwudziestu lat działa na rzecz dzieci i dorosłych, którzy doświadczyli przemocy seksualnej. David Schwimmer jest związany z Fundacją ds. Gwałtów (The Rape Foundation) i walczy by problem seksizmu i przemocy seksualnej stał się jedynie fikcją z koszmarów fabularnych. Wspierając ruch #MeToo zaproponował stworzenie hasztagu #ThatsHarassment oraz podjął produkcji spotów realizowanych na rzecz kampanii. Niestety, nagrania filmowe oparte są na doświadczeniach znanych kobietom ze współczesnej rzeczywistości. Filmy video stanowią część kampanii społecznej amerykańskich organizacji pozarządowych – The Ad Council, the Rape, Abuse & Incest National Network (RAINN) oraz the National Women’s Law Center (NWLC).