Retuszowane zdjęcia zakazane w reklamach?

W poniedziałek przedstawiciele firmy CVS Health, która zarządza największą w USA siecią aptek i drogerii, oświadczyli, że zakazują manipulacji zdjęciami w reklamach marketingowych i promocjach związanych z marką sklepu. Firma będzie też wymagać od innych marek kosmetycznych, które sprzedają produkty w CVS, aby zobowiązały się do wprowadzenia zakazu manipulacji zdjęciami do 2020 roku lub umieszczały etykietę ostrzegawczą na swoich zdjęciach.

Z około 9600 sklepami w USA CVS jest jednym z największych w kraju sprzedawców produktów kosmetycznych, co daje firmie znaczący wpływ na trendy w makijażu i pielęgnacji. Prezes CVS Pharmacy, Helena Foulkes, powiedziała, że ​​decyzja o zakazie posługiwania się wyretuszowanymi zdjęciami odzwierciedla świadomość, że "nierealistyczne obrazy ciała" są "istotnym motorem problemów zdrowotnych", szczególnie wśród kobiet. A ok. 80% klientów sieci to właśnie kobiety. 

Codziennie przyswajamy ogromne ilości informacji i niekoniecznie patrzymy na rzeczywistość, która jest prawdziwa. Próbujemy wyglądać jak te kobiety z reklam, ale to niemożliwe, bo nawet one nie wyglądają w rzeczywistości tak, jak na tych fotografiach!

Na Twitterze firmy CVS pojawiła się wypowiedź Helen Foulkes, która oświadczyła, że jako kobieta i matka zdaje sobie sprawę, że trzeba brać odpowiedzialność za przesłanie, z jakim dociera się do klientów:

Bardzo podoba na się ten pomysł oraz trend, by rezygnować z nieprawdziwych, przerobionych w Photoshopie zdjęć, zwłaszcza w reklamach kosmetyków, ale to samo dotyczy przecież modelek prezentujących ubrania czy bieliznę. Mamy nadzieję, że inne sieci drogerii oraz firmy kosmetyczne, także polskie, wezmą przykład z amerykańskiego giganta.