Trend na kosmetyki naturalne

Badanie, które przeprowadziliśmy razem z Instytutem Badawczym SW Research wykazało, że aż 93% Polek z dużych miast (powyżej 250 tys.) używa naturalnych kosmetyków. To zaskakująco duży odsetek, zwłaszcza, że 10% badanych zadeklarowało, że stosuje wyłącznie takie produkty. Świadczy to o rosnącej świadomości konsumentek, które chcą wybierać preparaty dobrej jakości, ekologiczne, z korzyścią dla zdrowia i urody.

70% badanych stwierdziło, że ich podejście do składu wybieranych produktów uległo zmianie w ostatnich latach. Coraz więcej mówi się o niekorzystnym wpływie środków chemicznych, zarówno dla ludzi, jak i środowiska. Środków, które znajdują się między innymi w tradycyjnych kosmetykach. A wszystko to, co kładziemy na skórę przenika do naszego organizmu. Kobiety sprawdzają składy, zwracają uwagę na zawartość naturalnych składników i obecność tych potencjalnie drażniących. Mam wrażenie, że jeszcze kilka lat temu mało kto zwracał na to uwagę! Znaczenie składu wzrosło tak bardzo, że 65% ankietowanych jest w stanie wydać więcej pieniędzy na naturalne produkty. Deklarowane kwoty wynoszą pomiędzy 50 a 99 zł.

To, co jest dodatkową wartością ekologicznego, zdrowego stylu życia, to powstająca wokół niego społeczność. Przeróżne wydarzenia, portale, blogi, grupy, fora, czy właśnie targi takie jak nasze, skupiają wokół siebie cudownych ludzi, którzy mają podobne wartości i chcą dzielić się nimi z innymi. Wiele osób przychodzi na Ekocuda po to, by na własnej skórze przetestować produkty, poznać nowe marki i wziąć udział w wykładach i warsztatach. Ale jest to również okazja na zdobycie nowych znajomości, rozmowę z ekspertami, producentami i wystawcami. Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że chętnie korzysta z dodatkowych atrakcji na naszych targach.

Ekokosmetyki w liczbach

Co jeszcze pokazują liczby? Zbadaliśmy też skąd Polki czerpią wiedzę na temat kosmetyków naturalnych. Czego można się było spodziewać większość wskazała Internet, a przede wszystkim grupy dla osób zainteresowanych naturalną pielęgnacją – wskazało je 51% osób. Dużą popularność mają również vlogi, które wybrało 40%. Wciąż jednak cenimy relacje face to face, bowiem 35% opiera się na opiniach swoich znajomych. Jeśli chodzi natomiast o to, gdzie kupujemy kosmetyki, prym wiodą popularne drogerie oraz sklepy online (po 56%). Coraz częściej poszukujemy jednak kosmetyków w sklepach specjalizujących się w ich sprzedaży (28%).

To właśnie utrudniony dostęp do wielu kosmetyków zmotywował mnie do zorganizowania targów. W Polsce funkcjonuje wiele wspaniałych marek, które niekoniecznie mają swoje sklepy w każdym mieście. A większość z nas lubi kosmetyk przetestować zanim się na niego zdecyduje. Zwłaszcza jeśli są to np. perfumy lub podkład – kupowanie ich przez Internet to spore ryzyko. Tym bardziej cieszy mnie, że EKOCUDA są doceniane i lubiane. W ankiecie wskazało je aż 60% osób, które potrafiły przywołać nazwy jakichkolwiek targów.

Jakie wnioski możemy wyciągnąć z tych danych? Zdecydowanie pozytywne. Świadczą one o zmianach, które zachodzą w naszych głowach, o otwartości na to, co dobre i naturalne, ale też o świadomości, którą zyskujemy jako konsumenci. Myślę, że śmiało możemy stwierdzić, że to nowa kosmetyczna (i nie tylko) rewolucja!

O autorce: Zuzanna Mierzejewska

Zobacz także:

Właścicielka marki oraz organizatorka targów kosmetyków naturalnych EKOCUDA. Odeszła z korporacji, by założyć własną firmę, zgodną z jej wartościami. Od czterech lat organizując największe tego typu targi w Warszawie, Gdańsku i Poznaniu integruje społeczność skupioną wokół zdrowego stylu życia.

 

Uwaga! W dniach 14-15.marca w Poznaniu, 21-22.marca w Gdańsku i 18-19 kwietnia w Warszawie macie szansę wziąć udział w największych targach kosmetyków naturalnych EKOCUDA w Polsce. Więcej informacji TUTAJ.