Kampania "Otwórz się na siebie": o co chodzi?

Ostatnio w polskich miastach pojawiła się nowa kampania reklamowa "Otwórz się na siebie", w której udział wzięły restauratorka Lara Gessler, aktorka Magdalena Różczka i dziennikarka Gabi Drzewiecka. W kampanii tej nie byłoby nic dziwnego, gdyby nie fakt, że do jej promocji zastosowano stereotypowe i dwuznaczne hasła: "Miejsce kobiet jest w kuchni", "Kobiety ciągle gadają i gadają” i "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci".

Na oficjalnej stronie kampanii otworzsiena.pl można znaleźć spoty rozwijające koncepcję. Magdalena Różczka przyznaje, że cechuje ją przewrażliwienie na punkcie dzieci. Wie też, że jednocześnie jest to jej ogromna siła.  Lara Gessler z kolei przekonuje, iż umiejętność gotowania daje kobiecie "dużo więcej władzy niż zasiadanie przy niejednym stole negocjacyjnym". Celebrytka pojawia się na billboardzie przy haśle "Miejsce kobiet jest w kuchni", z dopiskiem "I dobrze".

Pomysł na tego typu kobiecą kampanię jest dość szokujący i już odbija się dużym echem w mediach. Natomiast producenci drzwi i organizatorzy kampanii twierdzą, że nowo powstała kampania "Otwórz się na siebie" ma na celu otworzenie się kobiet na stereotypy, tak by myślały o nich w inny sposób.

"Dlatego chcemy, żeby one otworzyły się na stereotypy o sobie i zaczęły myśleć o nich w inny sposób - jak o czymś pozytywnym i zmieniającym świat!"- twierdzą twórcy kampanii

Oburzenie po udziale gwiazd w kampanii "Otwórz się na siebie"

Swoje oburzenie udziałem w akcji znanych gwiazd wyraziła Paulina Młynarska, która na swoich social mediach umieściła post krytykujący kampanię i udział w niej Lary Gessler.

"To jest reklama drzwi. Ma być dowcipna i przewrotna. ???? Jej przesłanie: „Otwórz się na swoje stereotypy”. Lara, Bogini Cię opuściła? Nie masz z czego żyć? Przecież Ty jesteś inteligentną, fajną i świadomą kobietą. To, że jakiś tkwiący w latach 90 tych „team kreatywny” wykreował coś takiego, a potem klepnął to jakiś równie zacofany zarząd, to jedno. Ale dziewczyny, aktorki, celebrytki, piosenkarki, modelki, jasna cholera, czasem, jak coś jest szkodliwe i głupie - warto odmawiać! Steve Jobs powiedział słusznie, że droga fura czy tania, dojeżdża w to samo miejsce, pamiętacie? Macie dostęp do mediów, możecie go pięknie wykorzystywać i wpływać na nie. Możecie być częścią zmiany na lepsze! Wtedy się jest KIMŚ, a nie jak się ma torebkę za 5 średnich krajowych. You Can do better! P.S. Do komentujących jak mi tu będziecie obrażać i chamsko hejtować Larę Gessler to będę wywalać".- napisała w poście Młynarska