Vogue w końcu będzie w Polsce! Nareszcie, po tylu latach, doczekamy się polskiego wydania "biblii mody". Wiadomość o tym, że będzie Vogue Polska, gruchnęła ledwie tydzień temu, a już powstała niezliczona ilość plotek na ten temat. Informowano, że licencję na wydawanie Vogue w Polsce kupił Sebastian Kulczyk, że szefować pismu będzie Dominika Kulczyk, że pierwszy numer Vogue Polska pojawi się już we wrześniu. Tymczasem te plotki miały niewiele wspólnego z prawdą. To nie spółka Sebastiana Kulczyka uzyskała licencję na magazyn Vogue, ale firma jego żony, Katarzyny Kulczyk (z domu Jordan). Jak na razie nie wiadomo nic na temat tego, czy siostra Sebastiana, Dominika Kulczyk, będzie jakkolwiek zaangażowana w wydawanie polskiego Vogue'a. Wiadomo natomiast, kto będzie stał na czele redakcji. Otóż redaktorem naczelnym Vogue Polska został Filip Niedenthal, znany dziennikarz, syn słynnego fotografa i fotoreportera Christophera Niedenthala. Jego współpracownicą, a także ambasadorką Vogue'a w Polsce, będzie natomiast supermodelka Małgorzata Bela. Obecność Beli w redakcji polskiego Vogue'a nie dziwi. Co więcej, świadczy bardzo dobrze o powstającym tytule. Dlaczego? Co takiego osiągnęła? Oraz kim właściwie jest Małgorzata Bela? Poznajcie polską top modelkę!

Małgorzata Bela pracę profesjonalnej modelki rozpoczęła już w 1997 roku. A więc jest w branży od przeszło 20 lat. Bela ma na koncie okładki najważniejszych magazynów modowych na świecie, w tym wielu edycji Vogue'a. Była też pierwszą gwiazdą na okładce polskiego Harper's Bazaar. Małgosia Bela (modelka częściej mówi o sobie Małgosia niż Małgorzata) występowała w pokazach takich marek, jak Balenciaga, Calvin Klein, Michael Kors, Comme Des Garcons, Versace, Givenchy czy Valentino. Choć Bela ma już 40 lat, co w świecie modelingu jest poważnym wiekiem, wciąż jest aktywna zawodowo. A im rzadziej chodzi po wybiegach, tym bardziej jest pożądana. Ostatnio Bela brała udział w pokazach domów mody Dries Van Noten, Bottega Veneta, a także wystąpiła w show H&M zorganizowanym wiosną w Paryżu. Bela wielokrotnie była twarzą słynnych marek, reklamowała np. perfumy Stelli McCartney i Salvatore Ferragamo. W marcu 2017 roku Małgosia Bela pojawiła się na okładce portugalskiego Vogue'a.

Modeling to jednak nie wszystko. Małgosia Bela jest też aktorką. Uczęszczała na warsztaty do słynnego Actors Studio w Nowym Jorku. Zagrała też w kilku filmach, m.in. "Ono" Małgorzaty Szumowskiej, "Karol. Człowiek, który został papieżem", "Wszyscy jesteśmy Chrystusami" oraz w serialu HBO "Bez Tajemnic". Prywatnie Bela spotyka się z nagrodzonym Oscarem za film "Ida" polskim reżyserem Pawłem Pawlikowskim. Ostatnio Bela i Pawlikowski pojawili się w Polsce przy okazji pogrzebu Andrzeja Wajdy. Byli też razem rok temu na Festiwalu Filmowym w Cannes - to tam zrobiono im pierwsze wspólne zdjęcie. Wcześniej Bela była żoną reżysera Artura Urbańskiego, z którym ma syna Józefa. Syn Beli ma dziś 13 lat. Później modelka wyszła za mąż za Jeana-Yvesa Le Fura, francuskiego milionera, założyciela magazynu "Numero" oraz szefa odważnego tytułu "Lui". A więc świat luksusowych magazynów na pewno nie jest jej obcy!

Małgorzata Bela to top modelka z wyższym wykształceniem. Ukończyła anglistykę na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Mówi perfekcyjnie w języku angielskim, dzięki czemu porusza się pewnie w hermetycznym środowisku branży fashion. Bela gości na najważniejszych i najbardziej prestiżowych wydarzeniach modowych na świecie, m.in. na galach Vogue'a, marek Louis Vuitton czy Saint Laurent. Regularnie pojawia się też na fashion weekach - na wybiegu jako modelka lub w pierwszym rzędzie - jako gość specjalny.

Już wiadomo, że Vogue Polska pojawi się w pierwszej połowie 2018 roku. Kontakty Małgosi Beli na pewno ułatwią dotarcie do największych gwiazd oraz najlepszych światowych marek. Tak o zaangażowaniu Beli do tworzenia polskiego Vogue'a mówi Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets:

Ma niedoścignione doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi markami, fotografami i stylistami, co pomoże „Vogue Polska” zyskać wiarygodność i nawiązać kluczowe relacje. Jest idealnym łącznikiem między Polską a światowym rynkiem mody - czytamy na portalu WirtualneMedia.

My także nie mamy żadnych wątpliwości co do tego, że Małgorzata Bela poradzi sobie doskonale w nowej roli i wraz z całą redakcją sprosta wyzwaniu. W końcu jak dotąd ma na koncie same sukcesy!