Black Friday 2018: IKEA

IKEA znana jest z nowatorskiego podejścia do marketingu i reklamy. Szwedzki gigant meblowy robi świetne kampanie, które często mają wydźwięk społeczny, poruszając ważne społecznie tematy i zwiększając świadomość z zakresu tematów takich jak ekologia, kultura czy tolerancja dla inności. Nie dziwi zatem, że i tym razem IKEA przygotowała coś niestandardowego. Z okazji czarnego piątku zamiast namawiać do zakupów IKEA chce zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych już przez nas przedmiotów. Takiego głosu rozsądku zdecydowanie brakowało w tej gorączce z okazji Black Friday!

Czarny piątek 2018: kampania IKEA "PRZYDA SIĘ"

Z okazji Black Friday IKEA stworzyła specjalną kolekcję „PRZYDA SIĘ”, która przypomina o rzeczach leżących na strychach, w piwnicach oraz w szafach. Odłożone i zapomniane, bo może „kiedyś się przydadzą”. „DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne” – brzmi znajomo? Projekt „PRZYDA SIĘ” to nie tylko kolekcja przedmiotów domowych, ale i szereg wskazówek od IKEA pokazujących, co zrobić, by zapomnianym przedmiotom podarować drugie życie lub zadbać o te ulubione. Celem IKEA jest zachęcenie klientów do korzystania jak najdłużej z rzeczy, które już posiadają, poprzez nadawanie im kolejnych wcieleń, znajdowanie nowych zastosowań i przeznaczeń tak, by ograniczyć ich marnowanie oraz wyrzucanie. Takie drobne kroki to droga do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety przez każdego z nas.

Black Friday: kolekcja IKEA, którą każdy ma w domu

Kolekcja IKEA „PRZYDA SIĘ” to niejako kolekcja, którą każdy z nas może odkryć w swoim domu – w garderobie, w komodzie czy w pawlaczu. Z okazji Black Friday IKEA przedstawia wirtualną serię prezentującą odłożone i zapomniane przez nas przedmioty. Wszystko po to, by inspirować do bardziej odpowiedzialnych oraz przemyślanych zakupów, a także oddawania nieużywanych dotąd artykułów tym, którzy ich potrzebują.

Amerykańska tradycja Czarnego Piątku na dobre zagościła w Polsce, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, również w naszych sklepach pojawią się ciekawe oferty. Jednocześnie chcielibyśmy zachęcić do tego, by zatrzymać się na chwilę i przemyśleć, co realnie PRZYDA SIĘ w naszych domach, czego faktycznie potrzebujemy, a także szukać wyprzedażowych ofert, które pomogą przywrócić do życia przedmioty, jakie mamy już w domu. Można dać im drugą szansę, np. poprzez naprawę, dodanie nowych elementów, przemalowanie na inny kolor. Nieużywane akcesoria można też przekazać tym, którzy chętnie je wykorzystają. Stąd właśnie pomysł na wirtualną serię IKEA, która nic nas nie kosztuje. Dlaczego? Bo każdy ma ją już w swoim domu - podkreśla Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.

Więcej informacji o kolekcji IKEA „PRZYDA SIĘ” oraz rozwiązań na podarowanie domowym przedmiotom drugiej szansy znajdziecie na stronie IKEA.pl/przydasie (strona będzie aktywna od 23 listopada 2018). Co sądzicie o takiej kampanii? Naszym zdaniem to świeże spojrzenie i przyjemna odmiana od tradycyjnego podejścia do Black Friday.