Converse Renew Denim wykorzystuje znoszone jeansy

Chcesz dbać o środowisko, ale ciężko Ci zerwać z konsumpcyjnym stylem życia? Jeśli tak, warto rozejrzeć się za modą wykorzystującą materiały pochodzące z recyklingu. Na ten krok decyduje się coraz więcej marek. Wśród nich jest też Converse. Ich najnowszy model butów, powstały na wzór kultowego modelu Chuck Taylor, to Converse Renew Denim, a jego cholewka wykonana jest ze starych jeansów. Jeśli więc należysz do fanek stylu street style, a denim jest często przewijającym się materiałem w twojej garderobie, te buty są dla Ciebie. Kolejny plus? Pewna oryginalność, dzięki temu, że buty wykonywane są z przeróżnych modeli jeansów.

Jak powstają ekologiczne buty Converse

Pomysł marki Converse można uznać za ambitny: postanowili na jedną parę butów wykorzystać tylko jedną parę jeansów. Udało się go zrealizować, dzięki ogromnym ilościom denimu, które nieustannie idą na straty i lądują na wysypiskach śmieci. Ich los nie musi się tak kończyć, jako że denim świetnie przechodzi przez proces upcyklingu: łatwo uzyskuje spójność w kolorze, wyglądzie i dotyku. Firma postanowiła to wykorzystać i nawiązała współpracę z Beyond Retro, brytyjską marką odzieżową, od której pozyskała dziesiątki tysięcy starych modeli jeansów, które zamierzają przerobić na buty. Każda para jeansów wykorzystana do produkcji jest inna od poprzedniej, dlatego każda para Converse Renew Denim będzie zupełnie oryginalna.

Pomysł na ekologiczne Converse

Wiadomo, że Converse nie od dziś przejmuje się ekologią. Pomysł na upcykling starych jeansów zrodził się już 4 lata temu wśród pracowników firmy. Sprawdzili oni wówczas, czy da się stworzyć płócienne cholewki ze znoszonych materiałów. Do tych testów stosowali ubrania z własnych szaf! Mimo powodzenia ich działań, musieli zmierzyć się z tym, że wyprodukowanie takiego modelu w skali przemysłowej będzie dużym wyzwaniem. Całe szczęście udało im się tego dokonać i już teraz możemy cieszyć się nowym modelem Converse Renew Denim. My jesteśmy nim zachwyceni, a Wy?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez SNKRS® (@snkrs) Sie 25, 2019 o 2:33 PDT