Czy przypominasz sobie sytuację, kiedy niespodziewanie musiałaś wydać więcej pieniędzy niż zakładałaś, a ich zwyczajnie nie było na twoim koncie? A może od lat masz marzenie, na które nie potrafisz (albo wydaje ci się, że nie dasz rady) odłożyć? Jeśli tak, to koniecznie przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak powinno wyglądać efektywne oszczędzanie!

Jak oszczędzać? Krok 1: oszczędzanie przez celowanie

Od czego zacząć oszczędzanie pieniędzy? Oczywiście od postawienia sobie celu lub celów. Samo zabranie się za oszczędzanie jest kamieniem milowym w drodze do spełniania marzeń, ale to właśnie jasno określone cele, do których realizacji chcesz dążyć, wpływają na to, że realnie zaczynasz oszczędzać. Pamiętaj, aby określone cele wzbudzały w tobie silną motywację. Przypominaj sobie o nich zwłaszcza w momencie, gdy będziesz stała przed dylematem, czy wydać większą kwotę na coś, co może przynieść ci chwilową satysfakcję, ale trwale nadwyrężyć twoje finanse osobiste. 

Jak oszczędzać? Krok 2: oszczędzanie przez planowanie

Najlepsze rezultaty oszczędzania osiąga się poprzez planowanie wydatków i przelewanie nadwyżek na określony cel. Nawet jeśli zaczniesz robić to bardzo ogólnie, np. poprzez kategoryzowanie wydatków w aplikacji bankowej, to szybko zobaczysz, na co ewidentnie wydajesz za dużo. A jeśli mowa o sposobach na redukcję wydatków, to postaraj się:

  • Planować zakupy spożywcze i nie dopuszczać do wyrzucania żywności.
  • Ustalić nieprzekraczalny budżet do wydawania "na mieście".
  • Zrezygnować z subskrypcji, z których nie korzystasz.

Jak oszczędzać? Krok 3: oszczędzanie przez bankowanie

Martwisz się, że nie poradzisz sobie z samodzielnym odkładaniem na marzenia? Już nie musisz. Teraz w prosty sposób możesz zacząć oszczędzać na przyjemności. Zamiast wybierać, czy „mieć marzenia”, czy „być tu i teraz” możesz pogodzić jedno i drugie. Postaw na łatwe i wygodne oszczędzanie w aplikacji Santander mobile. Dzięki zakładce Moje Cele pieniądze po prostu same zaczną się odkładać na wybranych cel, a ty cały czas będziesz mogła obserwować, jak blisko osiągnięcia go jesteś. 

Aplikacja Santander Bank Polska ułatwi utrzymanie finansów pod kontrolą i sprawi, że codzienne korzystanie z usług bankowych będzie naprawdę łatwe. Dzięki niej możesz m.in. płacić telefonem, realizować przelewy BLIK na numer telefonu lub wypłacać gotówkę z bankomatu bez karty (przez BLIK). Aplikacja umożliwia także m.in. łatwe opłacanie faktur dzięki skanowaniu kodów QR oraz wymianę walut w mobilnym kantorze. Dodatkowo kupisz w niej także bilety komunikacji miejskiej, opłacisz strefę parkingową i przejazd autostradą. A w sytuacji, gdy będziesz potrzebować pomocy, aplikacja umożliwia kontakt on-line z doradcą - w formie wideo lub audio oraz czatu*.

Postaw na marzenia. Na nie - tak, jak na oszczędzanie - nigdy nie jest za późno. 

* Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdują się na: santander.pl/pad. Konto to rachunek płatniczy, aplikacja mobilna to usługi bankowości elektronicznej, płatność BLIK to polecenie przelewu lub przelewu wewnętrznego. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa

Zobacz także:

Artykuł powstał we współpracy z Santander Bank Polska.