Butelkomaty do recyklingu staną już niedługo w Warszawie

Pierwsza taka inicjatywa w Warszawie! Coca-cola wraz z fundacją Nasza Ziemia i zarządem Miasta Stołecznego Warszawa organizują nową akcję w ramach programu "Świat bez odpadów". Już niedługo w stolicy mają pojawić się butelkomaty, do których będzie można wrzucać  pięć rodzajów tworzyw sztucznych: plastikowe butelki, szkło i aluminium, a także baterie i opakowania po dezodorantach. Nowe rozwiązanie opracowała polska firma z Krakowa -EcoTech System. Za pomocą ściągniętej wcześniej aplikacji, która rejestruje każdy oddany surowiec, będzie można wymieniać ECO-punkty na różne nagrody. Ilość przydzielanych przez aplikację punktów zależna będzie od liczby plastikowych opakowań wrzuconych do recyklomatu. Urządzenia mają za zadanie zachęcać do segregacji śmieci, a poprzez to zwiększyć utylizację odpadów trudnych do recyklingu. Co będzie można dostać od butelkomatu?

Butelkomaty w Warszawie: co dostaniemy w zamian za plastikowe butelki?

Za szklane i plastikowe butelki, aluminium, baterie czy opakowania po dezodorantach dostaniemy takie gratisy jak bilety do kina, zniżki na kawę, czy zakupy. Jak na razie zaplanowane są takie atrakcje, natomiast jeżeli inicjatywa będzie przyciągała wiele osób, oferta nagród zostanie poszerzona. Za odpady dostaniemy więc bardzo przyjemne prezenty, z których nie sposób nie skorzystać.

Butelkomaty w Warszawie: gdzie i od kiedy?

Pierwsze w Polsce butelkomaty pojawią się w Warszawie już przed wakacjami. Pierwsze pięć stanie na ulicach w czerwcu, a kolejne pięć jesienią. Jest to nowy pomysł, dlatego organizatorzy akcji najpierw chcą przetestować, z jak dużym zainteresowaniem spotka się ich projekt. Jeśli feedback będzie pozytywny, liczba butelkomatów zostanie zwiększona. 

Coca-cola z ambitnym programem walki z plastikiem

Coca-Cola oznajmiła, że jej ambicją do 2030 r. jest zebranie i poddawanie recyklingowi opakowań w ilości odpowiadającej liczbie sprzedanych przez nią puszek i butelek na świecie. Nie ukrywając, liczba jest monstrualna, i przez to plan ambitny. Firma i jej  partnerzy - rozlewcy - zmierzą się z zadaniami szerokiego planu „World Without Waste”, czyli „Świat bez odpadów” m.in. ponownie prześledzą cykl życia puszek i butelek począwszy od ich zaprojektowania i produkcję aż po recykling. Coca-Cola użyje swej globalnej machiny marketingowej, aby wesprzeć kampanię edukacyjną społeczeństwa, a co za tym idzie poprawić poziom recyklingu. Priorytetem w działaniach jest skupienie się na butelkach oraz nakrętkach wykonanych ze szkła, tworzywach plastikowych oraz aluminium, które składają się na 85 proc. stosowanych opakowań. Trzymamy kciuki za rozwój projektu!

Już nie możemy się doczekać widoku pierwszego butelkomatu w Warszawie. A Wy?