Trudno wyobrazić sobie damską torebkę bez kolorowych kosmetyków do ust. Są wiernymi przyjaciółmi kobiety - oczywiście jeśli się umiejętnie nimi posługujemy. Wystarczy przecież mus-nąć szminką wargi, a od razu jesteśmy ładniejsze. Czujemy się również bardziej zadbane, eleganckie i pewniejsze siebie.

Kosmetyki do makijażu ust są coraz doskonalsze, a ich możliwości większe niż kiedyś.

Pomadki stały się trwalsze i o wiele lepiej korygują kształt warg. Wybierając szminkę, powinnyśmy zwrócić uwagę na to, jak długo trzyma się na ustach, jak pachnie i jaką ma konsystencję. Im skóra warg dojrzalsza, tym pomadka powinna być gęstsza, cięższa i lepiej kryjąca. Bardzo ważne są również jej właściwości pielęgnacyjne. Nowoczesne kosmetyki zawierają wyciągi z owoców, witaminy A i E, składniki nawilżające i natłuszczające oraz filtry UV, które chronią delikatny naskórek warg przed słońcem.

Z kolei za pomocą błyszczyka możemy nie tylko uzyskać efekt lekko wilgotnych, soczystych ust, ale także nadać im intensywny kolor. Do wyboru mamy kosmetyki zapachowe, smakowe, kolorowe oraz bezbarwne. Po błyszczyki powinny sięgnąć kobiety, których wargi mają skłonność do pierzchnięcia i pękania. Dzięki zawartości wosków roślinnych, ekstraktów owocowych czy miodu produkty te znakomicie regenerują naskórek. Ich wadą jest nietrwałość oraz ?skłonność? do rozmazywania się. Warto też pamiętać, że nałożenie błyszczyka na szminkę zmniejsza trwałość całego makijażu ust.

Kolejny ważny kosmetyk do ust, to konturówka. Kredki pomagają nadać  wargom ładny wygląd i zapobiegają rozmazywaniu się pomadki poza ich linie. Przydają się również do korygowania ich kształtu. Kolor konturówek jest trwalszy niż szminek. Ostatnio w sklepach pojawiły się kredki, którymi można malować całe usta, a nawet nadawać im połysk.

Jednak największą innowacją wśród produktów do malowania są specjalne gąbeczki nasączone barwnymi pigmentami jak tuszem. Kolor nakłada się na wargi aplikatorem, który kojarzy się raczej ze stemplowaniem, a nie z malowaniem. Na razie ten rewolucyjny pomysł wykorzystują firmy produkujące ekskluzywne kosmetyki (Chanel), zapewne jednak wkrótce znajdzie on i innych naśladowców. Tak było np. w wypadku pomadek w słoiczkach czy trójwymiarowych błyszczyków. 

Ewa Mościcka

Zobacz także:

Więcej w Claudii 12/2004