Smoothie - jak zrobić?

Smoothie to pełne witamin, gęste napoje, które mogą z powodzeniem zastąpić cały posiłek - np. śniadanie albo deser. Smoothie nie są dodatkowo przetwarzane, zawierają całe owoce i warzywa i dają uczucie sytości na długo. Jak zrobić smoothie w domu? To naprawdę proste, wystarczy użyć blendera i zmiksować składniki, takie jak świeże owoce, warzywa liściaste, pestki, orzechy, jogurt lub mleko, masło orzechowe albo odżywkę białkową. Zdrowe smoothie to świetny sposób na przemycenie do diety składników, których nie je się na co dzień, jak jarmuż, nasiona lnu czy imbir. Smoothie nie powinno się jednak pić zbyt często, bo zwykle mają więcej kalorii i fruktozy niż soki.

Smoothie - jakie owoce?

W kolorowym koktajlu można zmieścić wiele składników, zarówno warzyw, jak i owoców oraz nasion i innych dodatków. Najważniejsza zasada podczas szykowania smoothie to zalanie podstawowych składników wybranym płynem: mlekiem (krowim, kozim, kokosowym, sojowym - do wyboru), wodą, zieloną herbatą lub sokiem. Do smoothie można też dodać lód albo zblendować prawdziwe lody z owocami. Jakich owoców użyć do smoothie? Wszystko zależy od indywidualnych upodobań, szczególnie polecamy jednak smoothie z bananów oraz z czerwonych owoców - malin, truskawek, wiśni, jagód, borówek. Dietetycy z kolei radzą dodawać do smoothie kilka wyjątkowych składników, dzięki którym koktajl nabierze smaku i stanie się witaminową bombą. A do tego pomoże zregenerować organizm po treningu - sprawdź 7 super składników do smoothie w naszej galerii!