Właśnie ruszyła tegoroczna edycja największego i najbardziej wyczekiwanego święta jedzenia czyli Restaurant Week Polska. To najpopularniejsze kulinarne wydarzenie w Polsce odbędzie się w dniach 3-17 kwietnia i obejmie 400 restauracji z 35 polskich miast (Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Szczecina, Białegostoku, Rzeszowa oraz regionów Silesii, Lubelskiego i Podhala). Zgodnie z szacunkami, w imprezie może wziąć udział nawet 100 tysięcy gości. Ale nie chodzi tylko o przyjemność jedzenia – idea przyświecająca tej edycji wiążę się ze szczytnym celem i brzmi #RespectFood i #SzanujJedzenie – chodzi o walkę z marnowaniem jedzenia.

Pomysł nie wziął się z niczego – w Polsce co roku wyrzuca się 200 kg żywności. Prosta formuła rezerwacji przez Internet sprawia, że lokale uczestniczące w Restarant Week Polska są w stanie bardzo precyzyjnie oszacować i zaplanować zakupy i optymalnie je wykorzystać w duchu idei zero waste. To nie jednorazowa akcja, ale globalny trend i zarazem największe wyzwanie jakie stoi przed branżą restauracyjną.

Restaurant Week Polska to dobra okazja by odwiedzić miejsca, które wprawdzie od dawna są na top liście restauracji do przetestowania, ale w codziennym pośpiechu brak na to czasu. Festiwalowe menu skomponowane przez najlepszych szefów kuchni, po które będziemy mogli sięgnąć w trakcie tego wyjątkowego święta będzie  składać się z przystawki, dania głównego i deseru i dostępne będzie w wyjątkowej cenie 49 zł.

Dodatkowo do każdego serwowanego posiłku goście otrzymają w prezencie koktajl Martini Fiero & Tonic stworzony na bazie najnowszego wermutu Martini Fiero oraz KINLEY Tonic Water. Ci, którzy unikają alkoholu będą mogli spróbować Kinley Virgin Mojito.

Organizatorzy przygotowali dla gości także inną niespodziankę: Każdy z nich będzie miał szansę wygrać dwuosobowy rejs LOT-em do Włoch oraz dwuosobową kolacji w Osteria Francescana, najbardziej obleganej restauracji świata (w kolejce do rezerwacji stoi kilkadziesiąt tysięcy osób z całego świata). Wystarczy wybrać się na festiwal i zamieścić w mediach społecznościowych zdjęcie, zgodnie z czekającą na festiwalowym stole instrukcją.

Z kolei w konkursie recenzenckim do wygrania będzie rejs LOT-em do Miami oraz uczestnictwo w festiwalu restauracyjnym Miami Spice. Aby wziąć w nim udział, wystarczy zrecenzować swoją wizytę na Restaurant Week w festiwalowym systemie rezerwacyjnym.

Rezerwacji na ogólnopolski festiwal kulinarny Restaurant Week można dokonać na stronie www.RestaurantWeek.pl.