"Profilaktyka, Człowieku" - koń w roli coacha namawia do badań

Najnowsza kampania Ministerstwa Zdrowia „Profilaktyka, Człowieku” ma zachęcić do przeprowadzania profilaktycznych badań i propaguje zdrowy styl życia. Niedawno głośno było o kampanii ministerstwa z królikami w rolach głównych, zachęcającej do rozmnażania się jak króliki! Kampania wzbudziła wiele komentarzy zarówno w kraju jak i za granicą.

Tym razem głównym bohaterem jest koń, a raczej elegancko ubrany mężczyzna, który ma na sobie końską maskę i jako coach zachęca zabawnym głosem do regularnego badania się i prowadzenia zdrowego trybu życia: „Dbaj o siebie i ciesz się końskim zdrowiem”.

Kampania „Profilaktyka, Człowieku” ma na celu przekonać Polaków do wykonywania profilaktycznych badań i wyrabiania nawyków, które pozytywnie wpływają na zdrowie. Akcja skierowana jest do Polaków w wieku 18–35 lat, mieszkańców małych i dużych miast oraz wsi.

„Profilaktyka, człowieku” – ile kosztowała kampania?

Na kampanię „Profilaktyka, Człowieku” resort zdrowia wydał ponad milion dwieście złotych, z czego 85 procent kosztów kampanii pokryto ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2009-2014. Pozostała kwota pochodzi z budżetu państwa. Cena kampanii i tak jest niższa od głośnej kampanii z królikami, na którą wydano 2,7 mln zł. Ministerstwo Zdrowia podkreśla, że patronat merytoryczny nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce oraz Towarzystwo Internistów Polskich.

Autorem pomysłu, kreacji oraz wdrożenia kampanii jest VML Poland, a za produkcję spotów odpowiada Dom Produkcyjny Sputnik Studio.

Nowa kampania Ministerstwa Zdrowia jest po prostu dziwna! Jeśli o to chodziło twórcom, to na pewno udało im się wywołać zdziwienie na twarzach wszystkich, ale jeśli chcieli uzyskać inny przekaz, to może najwyższy czas zmienić koncepcję.

Zobacz także: