5 lat temu, został zamknięty stary dworzec Łódź Fabryczna w Łodzi i rozpoczęto budowę nowego, nowoczesnego dworca. Wiele osób krytykowało wówczas tę decyzję, ale po wczorajszym otwarciu nowej odsłony ŁÓDŹ FABRYCZNA, chyba nikt nie ma wątpliwości, że to była dobra inwestycja. Budowa dworca miała trwać 3 lata, trwała 5 lat i nikt nie ukrywa, że nie był to łatwy czas. Tym bardziej, że od samego początku założenia i cele tego miejsca były bardzo ambitne. To nie miał być tylko dworzec, tylko miejsce łączące różne formy komunikacji. Dlatego prace nad intuicyjnym rozplanowaniem przestrzeni, wszelkimi udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych, niewidomych, zajęły bardzo dużo czasu. Ale chyba było warto poczekać, bo wczorajsze otwarcie Łodzi Fabrycznej pokazuje, że Łódź dla której design od kilku lat stanowi priotytet rozwojowy podąża konsekwentną drogą i inwestuje w przestrzeń i design miasta. Warto wybrać się na wycieczkę pociągiem do Łodzi i obejrzeć nowy dworzec. Tym bardziej, że z Łabrycznej bardzo blisko do Teatru Jaracza i "rzut beretem" na Piotrkowską.

16 METRÓW POD ZIEMIĄ

Podróżni wysiadają na peronach znajdujących się 16 m pod ziemią. Do każdego z nich dociera światło słoneczne, co jest możliwe dzięki szklanym panelom zamontowanym na dachu. Kasy i poczekalnie znajdują się na poziomie 8 m pod ziemią. Dworzec jest w stanie obsłużyć 128 pociągów dziennie. Inwstycja kosztowała miasto 1,75 mld złotych brutto. To jeden z najbardziej nowoczesnych dworców w Europie.

INNE PIĘKNE DWORCE W EUROPIE

1. Madryt Atocha Estación de Atocha- jest to największy dworzec kolejowy w Madrycie, największa stacja kolejowa w Hiszpanii.

2. Antwerpia Centralna - Antwerpen-Centraal jest to główna stacja kolejowa Antwerpii, a zarazem jeden z największych dworców kolejowych w całej Belgii. Dworzec został wybudowany pomiędzy 1895 i 1905 rokiem.

3. Rotterdam Centraal – główny dworzec kolejowy w Rotterdamie, jest jednym z największych dworców kolejowych w całej Holandii.

4. Milano Centrale czyli Stazione di Milano Centrale to największy dworzec kolejowy Mediolanu, a zarazem jeden z największych w całej Europie. Obsługuje on ponad 300 tys. pasażerów dziennie.

Zobacz także:

Przeczytaj również:

MURALE KTÓRE KOCHAMY